-

Maryla-Sztajer : Maryla-Sztajer

Sierakowski Sławek wpadł....

....wpadł na pomysł tytułu swojego tekstu. 

.

https://virtualo.pl/eprasa/krytyka-polityczna-7-8-opisac-przyszlosc-stworzyc-przeszlosc-i169635/

Wklejam link do całego numeru Krytyki Politycznej z 2005 roku, bo widać w spisie autorów nazwiska którymi już tu się koledzy zajmowali:).

Na przykład pan Žižek też ma tam swoje miejsce. 

Pan Sierakowski poszedł na całość, co ja w publicystyce bardzo cenię:))

Tytuł zaś jest taki: Opisać przyszłość, stworzyć przeszłość. 

 

http://webheim.de/translated/Renan_Czym_jest_narod.html

Okropnie przywiązuję się do pewnych autorów więc wklejam po raz kolejny link do wykładu Renana na Sorbonie z 1882.

Pan Sierakowski jest w prostej linii wykonawcą tamtego programu. 

Renan wprost mówił że aby przetrwać należy zapomnieć o bolesnej stronie naszej historii. Sierakowski mówi nam wprost, że należy porzucić prawdę historyczną i napisać historię bez tych wszystkich stosów trupów, ruin itd.

(To przetrwanie jak rozumiem dotyczy pomysłodawców? Bo przecież reszta populacji nie musi)

Ja się mu i całej Nowej Lewicy nie dziwię. Najlepiej aby ludzie zapomnieli o gułagach, chińskich laogai. By zapomnieli o Czerwonych Kmerach. 

Póki żyło pokolenie pamiętające II Wojnę i obozy koncentracyjne trudno było temu zaprzeczyć. Ale ilu żyje byłych więźniów obozów koncentracyjnych? 

Ilu wywiezionych z Kresów? Ilu uczestników bitwy pod Lenino? 

 

.

Członek Komunistycznej Partii Francji Marc Krier twierdzi że na wschodzie Europy komunizmu nigdy nie było. Był system totalitarny. A szef Komunistycznej Partii USA   stan Nowy Jork John Bachtell mówi, że na pewno popełniono błędy! ale to pewnie dlatego że za mało uczono marksizmu i zrozumienia walki klasowej. 

W tych okolicznościach rozumiecie Państwo, że nie mogę nie docenić urody tytułu wymyślonego przez pana Sierakowskiego. 

Po co grzebać w przeszłości gdy ona jest bolesna dla spadkobierców sprawców owych nieszczęść. Taż oni chcieli dobrze tylko im nie wyszło. 

zacznij od nowa 

W świecie postmodernistycznego relatywizmu każdy może sobie napisać historię od nowa. To znaczy każdy z nich. Byle nie była historią narodową. No i na pewno aby nie była np historią gospodarczą, jaką choćby Szkoła Nawigatorów uprawia. 

Większość ludzi dość obojętnie patrzy na historię. Ot zbiór anegdot o królach i ich kochankach. Myślę że zainteresowali by się niektórzy: Czy królobójstwo? Ale istniejąca książka za trudna, a w wersji popularnej chyba temat byłby obrobiony inaczej...

.

W tej sytuacji jesteśmy rozpięci między grupką historyków, którzy prowadzą rzetelne badania, długotrwałe, których wyniki drzemią zasypywane potem kurzem - a tym czego prawicowy historyk boi się okropnie, czyli intuicyjnym wyciąganiem wniosków pars pro toto. 

Ważne są niezmiernie podstawowe zasady badawcze jak zebranie materiału, czy potem logiczne wnioskowanie. Na początku jednak musi być tchnienie czy przebłysk intuicji. Pozwalający zacząć kopać we właściwym miejscu. Tak została odnaleziona Troja i wiele innych miejsc. 

.

Cóż mamy dziś?  Pomysł by budować Europę ponadnarodową i utopijną. 

Potem gdy się to skończy nieszczęściem ktoś znowu wcieli się we współczesną Nową Lewicę i powie: zapomnijcie. Miało być dobrze tylko nie wyszło..

No i jeszcze mamy tę poruszającą mnie głęboko szczerość Sławka Sierakowskiego. 

 

.

 

 



tagi:

Maryla-Sztajer
29 kwietnia 2019 15:30
32     1754    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

klon @Maryla-Sztajer
29 kwietnia 2019 16:03

Coryllus pięknie ukazał działanie "pionierów" polskiej lewicy w serii "Socjalizm i Śmierć". Po prostu super !

 >>>Na początku jednak musi być tchnienie czy przebłysk intuicji.<<<
....niektórzy nazywają to "Boża Łaska" :-)

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @klon 29 kwietnia 2019 16:03
29 kwietnia 2019 16:26

Tutaj jakoś ten Socjalizm i śmierć był słabo dyskutowany. Chyba ludziom trudno się rozstać z ukochanymi,,mieszkańcami własnej wyobraźni,,. A ja albo mam jakiś feler albo tresura matematyczna działa. Prosiłam pana Maciejewskiego długo by pisał tę książkę i jest. W wielu domach. 

 

A Boża Łaska...Duch tchnie kędy chce. 

Dopiero co wczoraj rozmawiałam z moim opiekunem duchowym. Po żołniersku kilka rzeczy powiedział...:(..

No i super 

.

 

 

  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Maryla-Sztajer
29 kwietnia 2019 17:22

... Dzielnieśmy stali, celnie rzucali, Sławek Sierakowski padł ...

Daje pani czadu, pani Mario! I bardzo dobrze! 

Czegoś się zrobiliśmy tacy jacyś bojowi po tej Wielkanocy. Z pewnością to działa Duch Zmartwychwstałego, ale i częścią Jego sprawstwa jest niedawny list Benedykta XVI.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Maryla-Sztajer
29 kwietnia 2019 17:25

Może warto zaprzestać używania przymiotników lewicowy prawicowy, by zastąpić je innymi określeniami, które odnoszą się do czasów dawniejszych niż wiek dziewiętnasty. Taki np. Marsyliusz z Padwy, rektor Uniwersytetu Paryskiego, w wieku czternastym głosił, że władza kościelna i państwowa od ludu pochodzi. Tymczasem ludzie z Krytyki Politycznej od założenia pisma w swoim mniemaniu proch wymyślają, choć powtarzają takie niedorzeczności, jakie powtarzał czternastowieczny filozof, a on powtarzał niedorzeczności między innymi antycznych filozofów epikurejskich.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Maryla-Sztajer
29 kwietnia 2019 17:26

"Taż oni chcieli dobrze tylko im nie wyszło.  zacznij od nowa"

Zgadza się. Niezłomna zasada prawdziwego socjała: jeśli eksperyment się nie udał, trzeba go ponowić, aż do ... us ... to znaczy, winowat, ... do skutku. Tak oto duch przezwycięży materię ... O kurcze! Co jo godom, co jo godom? 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maryla-Sztajer
29 kwietnia 2019 17:37

walka klasowa ale trupy ponad/wszechklasowe

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maryla-Sztajer
29 kwietnia 2019 17:42

bon moty do zaklinania rzeczywistości: partia kieruje a rząd rządzi, socjalizm tak wypaczenia nie, idee Lenina wiecznie żywe, każdemu, kto podniesie rękę na władzę, władza tę rękę odrąbie, itd., itd. i kto to jeszcze pamięta?

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier 29 kwietnia 2019 17:22
29 kwietnia 2019 17:58

Mam takiego bardzo już starego zakonnika, od 20 prawie lat mnie prowadzi. Po zolniersku jak wszystkich swoich podopiecznych.  Ja mu, ze np oczy bolą a on mi ze robotników malo i zebym nie wydziwiała...itd...wczoraj mi powiedział,  rób jak uważasz na koniec rozmowy. Ostatnio wszyscy tak do mnie. Qrcze !

Umowili się. Wychodzi, co widać...

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-laskowski 29 kwietnia 2019 17:25
29 kwietnia 2019 17:59

Jasne. Proszę notkę o tym Panie Krzysztofie 

.

 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @klon 29 kwietnia 2019 16:03
29 kwietnia 2019 18:04

Właściwie ten tekst powstał jako komentarz do pańskiej notki...

:)

 

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 29 kwietnia 2019 17:42
29 kwietnia 2019 18:11

Są jeszcze tacy, skoro jest taki komentarz  :-)
"Następcy" w osobie Sierakowskiego korzystają z nowego zestawu pojęć neomarksizmu.
Ważne, zby nie stracic z oczu "ciągłości kadrowej", o co chodzi ludziom z Krytyki Politycznej, Zizkom, Zandbergom, Majcherkom itd

ps: Poległem w przypadku 28 latka....  NIE CHCIAŁ widzieć ciągłości, zaślepiony słusznością "sprawiedliwych rządań" partii Razem....

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @Maryla-Sztajer 29 kwietnia 2019 18:04
29 kwietnia 2019 18:31

Pominiejcie niektorych stosow trupow jest penalizowane.   Sierakowski et consortes tego z pewnoscia nie uczynia a nawet wprost przeciwnie.  I nie tylko z obawy przed karzaca reka prawa.

   Neomarksizm jest juz w fazie otwartego dzialania gdzie zachowanie pozorow przestalo byc potrzebne.  Mowia wprost, zrobimy historie jaka chcemy, taki historyczny pozytywizm.  Fukuyama dosc dawno temu obwiescil koniec historii, oznaczalo to koniec historii pisanej z zamiarem docierania do prawdy o przeszlosci.  Teraz jasniej to widac.

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Magazynier 29 kwietnia 2019 18:49
29 kwietnia 2019 19:00

Bo to wszystko faceci...przeciw kobiecie..;)

.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer
29 kwietnia 2019 19:06

Może to ta Wiosna bo nie kojarzę na co Sierakowski wpadł. Dla mnie to jest dziś bardziej projekt Wypad Durniu. Facet jest skończony w sensie - nic się z tego g..na nie wystruga. Oczywiście jako członek nomenklatury – jest w karuzeli grantów i fundacji ale to pozór.

Dziś na topie są kobiety pancernik Schleswig-Holstein [ i naprawdę życzę jej tego mandatu eurodeputowanego ] oraz kobieta czołg niedoszła wdowa Diduszko. Ta druga o to jest duża sztuka w sensie dosłownym i przenośnym.

Pojawia się pytanie dlaczego miało a nie chwyciło ze Sławkiem. Czy przypadkiem u zarania ci co Sławcia promowali nie zabezpieczyli sobie kontroli promując indywiduum o charyzmacie -100 o innych przymiotach nie wspominając.

Taka antifa u nas nie urosła – bo ci co tą roślinkę pielęgnowali [tzn. mieli ją pielęgnować] przy okazji ją zaorali.

Ci co rozgrywają grę – chyba dobrze kiedyś rozpoznali teren i nurt lewacki od początku był lipą, cała akcja Krytyka Polityczna to była zasłona dymna tam nawet bojówki trzeba był rekrutować zagraniczne.

Mamy obecnie inny scenariusz promocji lewactwa - na Śmiszka. Metoda bardzo prosta uderzamy w katoli a jak ich zaboli to poprawiamy z buta. Jak by jednak doszło do rękoczynów no to wtedy wyklarują się w walce na kastety ludzi z ikrą.  Exburmistrz Biedroń wszak nie od parady jest damskim bokserem. Chyba jest jeszcze dostępny filmik jak to na początku kariery politycznej pederasty szamotał się z policją gdy ta lata temu zdejmowała go z pikiety 11 listopada – całkiem sprawnie stawiał opór no a Sławcio co nawet w pysku był słaby.

 

Sierakowski to już jest nikt tylko on sam jeszcze o tym nie wie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Slepowron 29 kwietnia 2019 18:31
29 kwietnia 2019 19:07

Dlatego mnie się ta szczerość podoba. Mamy jasność. 

Oni czują niechęć do uznania istnienia komunizmu. Trochę bo związek sowiecki był w obozie zwycięskim aliantów. 

I stan wiedzy o komunizmie jest na zachodzie nikły. Sama się dowiedziałam już dawno...W Anglii...że Archipelag Gulag to powieść. Że zmyślenia.

Czyli można dopiero budować komunizm. 

Takie hasło spotkałam 

:

komunizm wiecznie martwy 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 29 kwietnia 2019 19:06
29 kwietnia 2019 19:08

To rok 2005 ...publikacja 

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer 29 kwietnia 2019 19:08
29 kwietnia 2019 19:34

Sławcio i w 2005 był durniem taki przypadek [on nawet cytować klasyków lewactwa nie umiał]. Pamietam jego wystąpienia z zamierzchłych czasów  - antypatyczny buc.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 29 kwietnia 2019 19:34
29 kwietnia 2019 19:43

Tak..ten jego tekst w linku jest nieczytelny. Gdyby się nie znało krytpola..

Ale jest np Agnieszka Cianciara: Europejska Polityka Sąsiedztwa  w perspektywie konstruktywizmu.Aktorzy, narracje  strategie.  W-wa, ISP PAN 2017, 

...:))

.

 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @Maryla-Sztajer 29 kwietnia 2019 19:07
29 kwietnia 2019 21:35

"... Czy – kiedy umrze – będą płakać po nim
Ci tylko, którzy zań za życia zmarli?
Czy w tych, co z objęć jego się wydarli
Karłem się jakimś odrodzi po zgonie?
Nawet jeżeli ten płód się poroni –
Mogą zachować go ludzie „normalni”
I przetrwa w słoju, jak człowiecze strzępy,
Którymi karmił swe eksperymenty
W laboratoriach łagrów i sypialni.
Więc – kiedy umrze – wskrzeszą go bezkarni,
Bezmyślni – myśląc, że jest niepojęty
I wychuchają czule w konchach dłoni
Wierząc, że – dla nich wraca, a nie – po nich
I może znowu go ogłoszą świętym!... "

J.K. "pięć sonetów o umieraniu komunizmu" 

https://youtu.be/CrB27gDv2Co

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Nieobyty 29 kwietnia 2019 19:34
29 kwietnia 2019 21:39

Schowali chłopka,  bo w przeciwieństwie do Kwaśniewskiego czy Cimoszewicza, którzy byli politykami, komunista aspirujący na mędrca (zaplecze intelektualne) nie może być durniem. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Maryla-Sztajer 29 kwietnia 2019 17:59
29 kwietnia 2019 22:30

Będzie o podstawach, o których najwyraźniej się nie pamięta lub nie wie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @OdysSynLaertesa 29 kwietnia 2019 21:35
29 kwietnia 2019 22:33

Dzięki piękne  :)

.

W tym haśle,  komunizmu wiecznie martwy, chodzi o to że stale jego istnieniu w przeszłości zaprzeczają. 

Nie było i już. Był totalitaryzm. 

Gdyby,,ożył,, to można by go rozliczyć ze zbrodni. A choćby oskarżyć. Ale skoro go nie było to ciagle można nim mamić jako krainą szczęśliwości ludów 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-laskowski 29 kwietnia 2019 22:30
29 kwietnia 2019 22:34

Bardzo proszę, bo to warto uporządkować. Inaczej nie da się porozumieć. Wieża Babel 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @OdysSynLaertesa 29 kwietnia 2019 21:39
29 kwietnia 2019 23:22

Nie wiem czym to jest spowdowane ale marksizm ma tendencje intelektualnego uwiądu. W demoludach cała ta ideologiczna podbudowa bardzo szybko się degradowała - taki szlak od stalinowców do kawiorowych postkomunistów.

Degradacja w marksizmie kulturowym jest jeszcze szybsza - tam każdy aspirujący  na mędrca jest na wagę złota.

Tylko jak nie ma intelektualnie sprawnych to się stawia na takich trochę podchodzących, czasami skutki są opłakana.

I taki przypadkiem jest Sławcio.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 29 kwietnia 2019 17:25
30 kwietnia 2019 00:58

Łącznik marsylski po prostu, chociaż z Padwy. Czyli humanizm zaczął się w 14 w.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Maryla-Sztajer 29 kwietnia 2019 19:00
30 kwietnia 2019 00:59

Zgadza się. Siła złego na jednego, ... winowat, na jedną.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 30 kwietnia 2019 00:58
30 kwietnia 2019 07:42

Nie, tak objawiła się kolejna postać w cyklu transformacji.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @krzysztof-laskowski 30 kwietnia 2019 07:42
30 kwietnia 2019 09:29

Proszę to opisać. Ale tak żebym i ja zrozumiała. Zresztą będę pytać gdyby było trudne 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Magazynier 30 kwietnia 2019 00:59
30 kwietnia 2019 09:30

Panie Waclawie...samo  życie 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować