-

Maryla-Sztajer : Maryla-Sztajer

Płonie Notre Dame

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/francja-pozar-katedry-notre-dame-w-paryzu,927780.html

.

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Katedra_Notre-Dame_w_Pary%C5%BCu

Od wczorajszego wieczoru płonie w Paryżu katedra Notre Dame. 

Nie jestem w stanie napisać czym to wydarzenie dla nas wszystkich jest.

Tylko te linki dla pamięci. 

.

 



tagi:

Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 20:56
170     8143    3 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 21:17

A czy gaszą, czy markują? Francuzi igrali, igrali i się doigrali.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 21:20

Samym swoim istnieniem katedra drażniła, jak wyrzut sumienia, jakobińskich bękartów przepoczwarzonych w euromasonów.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @ewa-rembikowska 15 kwietnia 2019 21:17
15 kwietnia 2019 21:31

Wyprowadzili turystów. Cały zabytkowy środek to suche drewno...już tego nie ma. 

Nawet jak skorupa zostanie murowana.... 

Rusztowanie na zabytku tej klasy...częściowo drewniane  ,

Zbudowano stos? 

.

 

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 21:31

Początek katakumb? 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Matka-Scypiona 15 kwietnia 2019 21:31
15 kwietnia 2019 21:32

Rozmawiam  na Skype..chyba tak..

.

 

zaloguj się by móc komentować



rac @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 21:38

Media i policja już wiedzą, że to wypadek. A strażacy wprost mówią, że sobie nie radzą i być może wszystko się zawali. Taki nieszczęśliwy wypadek na początek Wielkiego Tygodnia.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @rac 15 kwietnia 2019 21:38
15 kwietnia 2019 21:42

Kontrolowana katastrofa budowlana? Czy są już plany postawienia meczetu w tym miejscu?

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 kwietnia 2019 21:17
15 kwietnia 2019 21:44

Moj maz powiedzial, ze to jest "udawanie gaszenia pozaru"  !!!

Wyglada to w telewizorze - po prostu zalosnie, a ogien jest naprawde duzy i naszym zdaniem spali sie tam wszystko.  W tej chwili zjechala sie juz cala swita masonskich zlobow i jeden przez drugiego "boleja" nad tym nieszczesciem... podaja, ze bardzo szybko zadzwonila "poruszona" Angela i Trump...

... jednoczesnie jest juz duzo spekulacji nt. przyczyn pozaru - jak w takich przypadkach -  PRAWDY  JUZ  SIE  NIE  DOWIEMY  !!!  Tam bylo zdeponowane m.in. drzewo z krzyza swietego i chusta Weroniki, wiele innych cennych dziel sztuki - podaja, ze trwaja proby uratowania tego dziedzictwa, ale czy sie uda - to u Pana Boga w reku.

W telewizorze jest wielki  "placz" bo w katedrze odbywalo sie wiele uroczystosci pogrzebowych - de Gaulle, Pompidou... takze masonskich... no i przynosila ona duze zyski z wizyt turystow.

 

zaloguj się by móc komentować

rac @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 21:54

Jeśli czegoś nie pokręciłem w zawalonej iglicy znajdowały się relikwie Św. Dionizego, Św. Genowefy i fragment Korony Cierniowej:

"Enfin, le coq situé au sommet de la flèche contient trois reliques : une parcelle de la Sainte Couronne d’épines, une relique de saint Denis et une de sainte Geneviève. Il constitue ainsi un véritable « paratonnerre spirituel » protégeant tous ceux et toutes celles qui œuvrent pour la louange de Dieu, à l‘intérieur de la cathédrale, icône de la Jérusalem céleste. C’est le cardinal Verdier, archevêque de Paris, qui les replaça en présence du chapitre des chanoines le 25 octobre 1935. " (www.notredamedeparis.fr)

Zlikwidowano właśnie "paratonnerre spirituel" - "parasol duchowy".

zaloguj się by móc komentować


Paris @Maryla-Sztajer 15 kwietnia 2019 21:31
15 kwietnia 2019 21:55

Madame Hidalgo, mer Paryza "trzesie sie" z placzu i zalu...

... tak srodka katedry juz nie ma... juz gadaja, ze odbudowanie zabytku tej klasy co KN-D  to miliardy €  !!!

A na dzisiaj wieczor ustawione bylo wystapienie Macron'a w telewizorze  z przemowieniem do Frankow nt.  protestu zoltych kamizelek i "debaty spolecznej", ktora juz od samego poczatku byla niemozebnie krytykowana przez Frankow, zadajacych caly czas dymisji Macron'a...

... teraz bedzie TYLKO  w telewizorze "piana" nt. pozaru katedry !!!

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 21:56

ALL

 

Ofiarny stos - tak mi mówi znajoma Polka na Skype. Ona ogląda ich tv 

.

 

zaloguj się by móc komentować

rac @rac 15 kwietnia 2019 21:54
15 kwietnia 2019 21:59

dosł. - "piorunochron duchowy"

zaloguj się by móc komentować



Maryla-Sztajer @Paris 15 kwietnia 2019 21:55
15 kwietnia 2019 22:10

Dobrze że wrociliście. Pisałam  Ci że trzeba 

.

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @KOSSOBOR 15 kwietnia 2019 22:02
15 kwietnia 2019 22:15

Voila...

... swietne  przypomnienie... tych kosciolow jest jeszcze do wyburzenia cos ponad 200... takze slynna Madleine w centrum Paryza - tez jest na tej  czarnej liscie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 15 kwietnia 2019 22:10
15 kwietnia 2019 22:19

Tak...

... dzisiaj  ta wsciekla masonska banda  idzie na rympal... to naprawde widac jak na dloni.

zaloguj się by móc komentować

rac @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 22:24

Relacja na żywo z akcji na RT France (na YT).

Wszystko pod kontrolą, na przeciwko jest Prefektura Policji...

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @rac 15 kwietnia 2019 22:24
15 kwietnia 2019 22:28

Na gorąco uważam że to zamierzone. 

Ja bardzo spokojnie patrzę. Wielki Tydzień rozpoczyna się właśnie dziś. 

Nie znam francuskiego. Dałam tę  ,,notkę,, żeby każdy pisał co słyszy lub widzi w jednym wątku. 

.

 

zaloguj się by móc komentować


tadman @Paris 15 kwietnia 2019 21:55
15 kwietnia 2019 22:42

[...] A na dzisiaj wieczor ustawione bylo wystapienie Macron'a w telewizorze  z przemowieniem do Frankow nt.  protestu zoltych kamizelek i "debaty spolecznej", ktora juz od samego poczatku byla niemozebnie krytykowana przez Frankow, zadajacych caly czas dymisji Macron'a...

Przykrycie owego żądania. Ktoś go tak bardzo potrzebuje na czele rządu, że nie zawahał się podpalić jednego z symboli chrześcijańtwa.

Francja, wyrodna a najstarsza córa KK katolickiego bierze symboliczny rozbrat z Rzymem.

Zupełnie nie rozumiem braku decyzji o użyciu helikopterów do gaszenia pożaru. Widać, że drabiny są za krótkie i ogień nie jest zbijany silnymi strumieniami wody, a jedynie woda spada w postaci rozpylonej na szalejące płomienie.

Palenie się katedry Notre Dame w Wielkim Tygodniu to naplucie w twarz całemu chrześcijaństwu, a spalenie tylu relikwi to ewidentna drwina. Zamykam się, ale podam swoje przypuszczenie, że tak jak w przypadku WTC, Pentagonu i Smoleńska będzie prowadzona na szeroką skalę duża robota dezinformacyjna i nie wykluczone, że to zapijaczony obcokrajowiec zaprószył ogień.

Przypominam sobie pożar kościoła św. Katarzyny w Gdańsku i tam również nastąpiło zatruszenie ognia przy pracach, bodajże, spawalniczych. Podobnie było w zamku Książ.

zaloguj się by móc komentować

rac @tadman 15 kwietnia 2019 22:42
15 kwietnia 2019 22:47

Tu zdaje się zakończono prace o 17tej, pożar wybuchł 18.50.

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @tadman 15 kwietnia 2019 22:42
15 kwietnia 2019 22:50

Zobacz wyżej..W marcu spalili Saint Sulpice..Dałam link 

.

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 22:53

Mi się wydaje że efekt tego pożaru może być pozytywny. Także dla chrześcijaństwa. Bo cóż znaczyła ta Katedra skoro efektywnie dla Francuzów była jedynie zabytkiem? Teraz stanie się symbolem. Połączenie jej zniszczenia z rządem Macrona i tego co za nim stoi wydaje się być nieuniknione. Na wielu to nie zrobi wrażenia ale w niektórych może uruchomi jakieś uśpione myśli. Jeśliby tej katedrze nadać osobowość to możnaby nawet ją zrozumieć: lepiej coś na koniec zrobić niż tak pustą tkwić...

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 15 kwietnia 2019 22:28
15 kwietnia 2019 22:56

Tez tak uwazam...

... to nie jest zaden "wypadek"  !!!

Moze to i dobrze, Pani Marylko, ze Pani nie zna francuskiego... bo to co wygaduja te "gadajace glowy", ci rozni przedstawiciele organizacji - takze chrzescijanskich i katolickich - ci "historycy"  i politycy z bozej laski to normalnie jest juz kosmos i odlot totalny... po prostu  WYLATOWO  !!!

Mnie sie zolc przelewa jak widze ich "zatroskane" falszywe ryje... a co dopiero jeszcze ich sluchac.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 22:56

Na mocy ustawy z 1905 żaden budynek kościelny nie jest własnością Kościoła. Zostały znacjonalizowane a KK je dzierżawi. 

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @smieciu 15 kwietnia 2019 22:53
15 kwietnia 2019 22:57

Ja w takich sytuacjach robię się kamienie spokojna. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

rac @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 22:58

Skarbiec katedralny jest nietknięty (m.in. z Koroną Cierniową).

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 15 kwietnia 2019 22:56
15 kwietnia 2019 22:59

Sąsiadka siedzi pod Paryżem u znajomych i rozmawiałyśmy ale ona też nie zna języka..tylko patrzyła w tv

.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 15 kwietnia 2019 22:53
15 kwietnia 2019 23:02

Młodzi ludzie klęczą  wokół Katedry i odmawiają różaniec... może coś dobrego z tego wyjdzie.

zaloguj się by móc komentować

Matejek @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 23:07

z relacji mieszkającego w Paryżu - w całej Francji zniszczonych 800 kościołów w ciągu ostatniego miesiąca

zaloguj się by móc komentować

beczka @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 23:08

Nie ma przypadków, są ino znaki.

zaloguj się by móc komentować


rac @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 23:12

Zamierzone czy nie zdarzenie to jest niewątpliwie znakiem.

Teraz podniosą się zapewne głosy o konieczności ogołocenia wszystkich zabytkowych świątyń i przeniesienia ich cennego wyposażenia do muzealnych magazynów.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @beczka 15 kwietnia 2019 23:08
15 kwietnia 2019 23:12

Najpierw jeszcze za czasów,,afganistanu,,  niszczone były zabytki dawnych cywilizacji..tam znajdujące się. 

Teraz niszczy się zabytki naszej cywilizacji. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @rac 15 kwietnia 2019 23:12
15 kwietnia 2019 23:14

Czyli rabunek. Patrząc nawet na ,,inwentaryzację,,  Muzeum w Krakowie..

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 15 kwietnia 2019 23:14
15 kwietnia 2019 23:20

Mają ichniejszego Stasia Lorentza.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 15 kwietnia 2019 22:56
15 kwietnia 2019 23:21

Czyli właściciel ze swoim może zrobić co mu się żywnie podoba...

zaloguj się by móc komentować


Paris @tadman 15 kwietnia 2019 22:42
15 kwietnia 2019 23:23

Dokladnie tak...

... to jest "przykrycie" wystapienia Macron'a w telewizorze i jego haniebnego  niemoctwa, bezradnosci, bezczelnej gry na czas  !!!  Ten rotszyldowy slup - to jest  KATASTROFA - dla Frankow i Francji.  Zadania jego dymisji tylko sie  NASILAJA...  idzie ogromna walka francuskich "buldogow pod dywanem" - Hollande,  Fillon,  Sarko,  Vallse... cala ta holota  pcha swoje dzieci do PE... pierwsi 3 wymienieni maja po czworo doroslych dzieci  !!!

Tu sie nie ma co zamykac - bo taka jest prawda... i w tym przypadku bedzie prowadzona szeroka akcja dezinformacyjna... Betaclan, Nicea, Charlie Hebdo...

... ale to i tak nic im  nie da... ta banda jest juz wystarczajaco skompromitowana  !!!

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 15 kwietnia 2019 23:20
15 kwietnia 2019 23:23

Zbiory Jagiellonki.

Zbiory Manggha 

.

 

zaloguj się by móc komentować



pink-panther @Maryla-Sztajer
15 kwietnia 2019 23:32

Jakiś francuski generał pożarnictwa podał info, co przekazała TVP Info kilka minut temu, że skarbiec , organy i najważniejsze relikwie zostały z kościoła wyniesione. 

Polka z Paryża godzinę temu ( mniej więcej) udzieliła wywiadu, w którym stwierdziła, że już kilka dni temu "chodziły słuchy po mieście, że z Katedrą coś się stanie". Ona nie wierzy w przypadkowy pożar bo wyglądało to od początku jakby "zaprószone" było naraz w kilku miejscach. Słowo "zaprószone" zastępuje inne słowo, które się ciśnie na usta. 

Jeśli w ciągu 2-3 godzin  płonie wieża i cały dach obiektu o takiej kubaturze - jak zapałka,  a gasi zaledwie 400 (oficjalna liczna, faktyczna nieznana) strażaków  i nie widać helikopterów z wodą tylko na małej wysepce wśród ciasnych uliczek musi dojechać  w SZCZYCIE KOMUNIKACYJNYM trochę jednostek strażackich do wielkiego pożaru,   to ten pożar  nie może być przypadkiem.

Wielka, najstarsza w Europie Katedra, budowana ok. 300 lat płonie a niedaleko modlą się o jej ratunek ostatni francuscy katolicy. Dużo młodych. Scena apokaliptyczna. 

Normalnie - koniec Francji. Tak to czuję. Bywałam tam czasem na Mszy św. niedzielnej. W kąciku za głównym ołtarzem "żeby nie przeszkadzać turystom'. Melancholijny nastrój pustki, potęga konstrukcji, ogołocenie (jeszcze z czasów rewolucji). A teraz i tego nie będzie. 

PS. Wiadomość z ostatniej chwili, "w razie gdyby się spaliła, to bedzie odbudowana". Tak podał ktoś reprezentujący tzw. władze. Może Macron się przetraszył.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @pink-panther 15 kwietnia 2019 23:32
15 kwietnia 2019 23:38

"że już kilka dni temu "chodziły słuchy po mieście, że z Katedrą coś się stanie".

No wlasnie maz mi powiedzial, ze przeczytal pare dni temu jakas przepowiednie na ten temat (moze ci co zaplanowali puszczali w eter taka niby przepowiednie?)

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 kwietnia 2019 23:02
15 kwietnia 2019 23:40

Ciezka sprawa, Pani Rembikowska...

... osobiscie kiepsko to widze, choc wszystkie koscioly w Paryzu maja tej nocy byc otwarte, bo ludzie sie gromadza aby sie modlic... ale dla Pana Boga wszystko jest mozliwe.

Wiec - czas pokaze.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @pink-panther 15 kwietnia 2019 23:32
15 kwietnia 2019 23:41

Tusk już kilka godzin temu powiedział że to sprawa całej Europy. 

.

Cała Europa odbudowuje katedrę  ?

Nie wiem czy o tym myślał 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @jestnadzieja 15 kwietnia 2019 23:38
15 kwietnia 2019 23:43

Właśnie mi dziecko mówi że to było od dłuższego czasu wiadome...ktoś inny to mówił wtedy 

.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @pink-panther 15 kwietnia 2019 23:32
16 kwietnia 2019 00:06

Odbudowa ?  To powinno odbyć się POZA aparatem władzy/państwa.

To działanie mające przysłonić zniszczenie 800 innych kościołów we Francji. Ponadto skupi emocje i uwagę na ruchach pozorowanych. Odwróci nas od celow istotnych dla "przeciwnika", a koszty całej akcji przerzuci na ramiona zdruzgotanych katolików!  I jaki "pijar" przy tym - przecież odbudowujemy....o

To coś więcej niż znak........

p.s przy okazji - jaki budżet do przewalenia !

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @klon 16 kwietnia 2019 00:06
16 kwietnia 2019 00:18

Tu chodzi o a) propagandę, b) przychody branży turystycznej. Właśnie komuś się wyrwało, że turyści zagraniczni to jednak głównie do Notre Dame de Paris chodzili. Miliony rocznie.

Obawiam się, że to jest sprawa panstwowa bo po 1905 r. kościoły we Francji należą do państwa. A katolicy tylko "użyykują, jak łaskawa ateistyczna władza pozwoli. Rosja bolszewicka się uczyła od Francuzów "rozdziału kościola od państwa".

Podobno proboszcz Katedry skarżył się, że państwo NIC nie daje nawet na najprostsze naprawy. Sprawa była przygotowywana od dawna. A odbudowa? Nie ma specjalistów od technik z tamtej epoki, kiedy katedrę budowano. 

Bardzo smutna historia ale do przewidzenia, bowiem poziom ogłupienia i demoralizacji Francuzów "w temacie laickości" nie ma sobie równych.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 15 kwietnia 2019 21:17
16 kwietnia 2019 00:20

"A czy gaszą, czy markują? Francuzi igrali, igrali i się doigrali."

Oni juz od bardzo dawna igrali.

A teraz ten belkot sie zaczal, z Tuskiem na czele.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @rac 15 kwietnia 2019 21:38
16 kwietnia 2019 00:21

"Media i policja już wiedzą, że to wypadek. A strażacy wprost mówią, że sobie nie radzą i być może wszystko się zawali. Taki nieszczęśliwy wypadek na początek Wielkiego Tygodnia."

Nie ma przypadkow, sa tylko znaki. 

Przerazajace rzeczy dzieja sie na swiecie.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 00:21

Tak troszkę z innej perpektywy. To ta Katedra z zewnątrz nie prezentuje się jakoś specjalnie ładnie :P Mam tu na myśli stan z przed pożaru. Ten Gotyk był jaki był i rozumiem w sumie doskonale tych co kręcili Florencją, którzy stwierdzili że ten styl jest barbarzyński i ich katedra taka nie będzie. I postanowili zbudować katedrę, której nie będzie mieć nikt inny. A ja naprawdę nie wiem jak oni to zrobili bez tych przypór i w dodatku zbudowali tą kopułę prawie że największą na świecie. Kiedyś oglądałem program o tej kopule. Zasadniczo nie wiadomo jak ona została zbudowana. Bez rusztowań od samej ziemi. Były teorie że w całość ją zespalają metalowe pręty w niej umieszczone i dlatego nie zawaliła się podczas budowania. Ale współczesne skanowanie Kopuły wykazało że nie ma w niej metalu ... Niesamowita historia zasadniczo. Projektanci wymyślili sobie katedrę z ogromną kopułą, której nikt nie miał pojęcia jak zbudować. Ale się tym nie zbytnio nie przejęli. I gdy po 100 latach wszystko zostało zbudowane poza kopułą po prostu rozspisano konkurs. No i ktoś się pojawił. I zbudował. A my do dzisiaj nie wiemy jak. Mam nadzieję że Katedry Florenckiej nie spotka ten los...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tadman 15 kwietnia 2019 22:42
16 kwietnia 2019 00:29

"Zamykam się, ale podam swoje przypuszczenie, że tak jak w przypadku WTC, Pentagonu i Smoleńska będzie prowadzona na szeroką skalę duża robota dezinformacyjna i nie wykluczone, że to zapijaczony obcokrajowiec zaprószył ogień."

A nie petal sie tam w poblizu jakis popielaty w przescieradle?

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 16 kwietnia 2019 00:18
16 kwietnia 2019 00:32

Dokladnie tak...

... to sobie dopiero banda masonska probuje wystrugac  ZEROWISKO... a bankster Morawiecki jaki  WYRYWNY  !!!

Mam nadzieje, ze narod polski nie da nabrac sie na te plewy zlodziejskie Morawieckiego... oni naprawde maja nas za idiotow.  Informacja o rozdziale kosciola od panstwa francuskiego i ustawa o nacjonalizacji kosciolow z 1905 roku jest kapitalna na ten tragiczny jakkolwiek moment...

... bo w zwiazku z nia - nie wolno nam katolikom dac tej  MASONSKIEJ  BANDZIE  nawet grosika  !!!

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Paris 16 kwietnia 2019 00:32
16 kwietnia 2019 00:47

"Wyrywny" bo przecież ze swojego nie będzie dawał. Tylko nie wiem, czy nie będzie "konfliktu interesów" z tymi od 447. Mogą uznać, że 'ponoszą uszczerbek na tym, co już uważają jako "swoje" - w tych "datkach z Polski". Na Muzeum Historii Polski - NIE MA , na CMENTARZE POLSKIE Za BUGIEM - NIE MA, na sprowadzenie do Polski - Polaków zza Buga - nie ma, tylko będą rzucać kasą na francuskie zgliszcza.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 16 kwietnia 2019 00:29
16 kwietnia 2019 00:51

Cierpliwosci...

... pojawia sie coraz wiecej relacji swiadkow... slyszalam jedna, jak mlody chlopak mieszkajacy w bliskim sasiedztwie widzial juz ogien po 18-tej, a o 18.30 zadzwonil do pompiersow i zglosil pozar... ale helikopterow widocznie w tej "bogatej" Francji zabraklo... dlatego tez probuje ten pusty i zbankrutowany rotszyldowy slup  Macron "strugac" armie europejska z Angela... wtedy tylko jeden telefon i juz nadlecialoby pare "europejskich" helikopterow i pozar ugasilo... Europejczycy zrobili by zrzutke na helikoptery... potem zrzutke na odbudowe - i szafa gra...

... i banda masonska dalej przy korycie i zakasza, i sie lansuje, i wymysla "nowe projekty"  !!!

 

I sze kreci - jakby powiedzial dziadzio Gancpomader.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 16 kwietnia 2019 00:47
16 kwietnia 2019 00:56

Alez oczywiscie, ze ze "swojego" nie da...

... to dopiero  zuchwala  CHUCPA  bankstera  - no w glowie sie nie miesci  !!!

zaloguj się by móc komentować

tadman @Szczodrocha33 16 kwietnia 2019 00:29
16 kwietnia 2019 00:56

Myślałem o polskim hydrauliku, co to go jakiś czas temu Frankom reklamowali.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Maryla-Sztajer 15 kwietnia 2019 22:41
16 kwietnia 2019 01:03

Właśnie napisałam o tym pod notką Coryllusa. W mediach (przynajmneij tutaj w US) była głucha cisza  o tym.

Breitbart tylko napisał w zeszłym tygodniu o aktach wandalizmu dokonywanych na kościołach francuskich:

W jednym tygodniu zaatakowanych zostało 12 kościołów. 

"Raporty wskazują, że 80 procent profanacji miejsc kultu we Francji dotyczy kościołów chrześcijańskich, aw roku 2018 oznaczało to profanację średnio dwóch kościołów chrześcijańskich dziennie we Francji, chociaż te działania rzadko trafiają na pierwsze strony gazet.

W 2018 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych odnotowało 541 aktów antysemickich, 100 aktów antymuzułmańskich i 1063 akty antychrześcijańskie."

https://www.breitbart.com/faith/2019/03/20/twelve-french-churches-attacked-vandalized-in-one-week/

zaloguj się by móc komentować

tadman @pink-panther 16 kwietnia 2019 00:18
16 kwietnia 2019 01:05

[...] Podobno proboszcz Katedry skarżył się, że państwo NIC nie daje nawet na najprostsze naprawy.

A tu nagle stawiają rusztowania i remontują i pożar.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 16 kwietnia 2019 01:03
16 kwietnia 2019 01:08

"W 2018 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych odnotowało 541 aktów antysemickich, 100 aktów antymuzułmańskich i 1063 akty antychrześcijańskie."

Statystyka mowi sama za siebie.

zaloguj się by móc komentować

tadman @pink-panther 16 kwietnia 2019 00:18
16 kwietnia 2019 01:08

Konkretnie 13 mln turystów rocznie, więcej niż na wieżę Etffla; to z TVP.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @pink-panther 15 kwietnia 2019 23:32
16 kwietnia 2019 01:14

W linku podanym przez p. Marylę napisali, że " gdyby użyto helikoptera gaszącego, woda mogłaby jeszcze bardziej zniszczyć budynek i to jest w środku."

Zdumiewająca logika. A woda z sikawek to nie zniszczy? A ogień nie zniszczy?

zaloguj się by móc komentować

glicek @pink-panther 15 kwietnia 2019 23:32
16 kwietnia 2019 02:46

Wiadomość z ostatniej chwili, "w razie gdyby się spaliła, to bedzie odbudowana"

Jako "katedra katolicka" czy jako miejsce na ekumeniczne eventy dla wspólnego dialogu katoli, żydów i muzłumanów? Oto jest pytanie... i co na to międzynarodówka lewicowa? nie będzie się drzeć że "szkoda pieniędzy" skoro dzieci w Afryce głodują i uchodźcy nie mają za co żyć?

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 04:10

Czy oszczędzą katedrę w Chertres?

zaloguj się by móc komentować

adamo21 @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 04:11

Chartres

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @adamo21 16 kwietnia 2019 04:10
16 kwietnia 2019 06:43

Też myślałam...zbudowana na miejscu kultu czarnej matki ...

Witraże..

.

 

zaloguj się by móc komentować


Pioter @DrzewoPitagorasa 16 kwietnia 2019 01:14
16 kwietnia 2019 07:29

Znajomość technik gaszenia, a nie zdumiewająca logikaZ helikopteru można wykonać wyłącznie zrzut wody. Nie ma żadnej możliwości sterowania tym zrzutem ani trafienia punktowego (ok - z dokładnością do 5 m można trafić), ale to za mała dokładność przy zabytkowym obiekcie.

https://twitter.com/i/status/1117858977310752769

W necie znalazłem tylko jedno ujęcie pracy strażaków (świadczy to dobrze o służbach porządkowych Paryża, że nie dopuszczają gapiów na miejsce akcji), ale w tym przypadku użycie czy nie helikopterów nic by nie zmieniło, i tak wszystko zostanie zalane.

https://youtu.be/OkB050gGRPs

Tu akcja z Gdańska z 2010 roku i gaszenie mniejszego kościoła św Katarzyny

Dopóki nie będzie dostępnych filmów z działania straży pożarnej nie wypowiem się na temat popełnionych czy też nie przy tej akcji błędów.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 07:36

Ocalał skarbiec.

Cześć obiektów zabytkowych była poza budynkiem w konserwacji 

.

Macron zapowiedział ogłoszenie zbiórki pieniędzy..

UNESCO  też 

.

Wczoraj był światowy dzień sztuki...czy zabytków..

.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 06:48
16 kwietnia 2019 07:41

Nitre Dame to dziedzictwo katolickie a nie judeo-chrześcijańskie. Skoro świątynia jest własnością państwa,  to państwo ma OBOWIĄZEK ją odbudować. Znowu przerzuca koszty na zwyklych ludzi. Czy odbudowa ma w ogole sens? Powinna pozostać w takim stanie z napisem- "obraz dzisiejszej Francji". Francja odrzuciła Największą Marię Pannę na rzecz ladacznicy Marianny... 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @rac 15 kwietnia 2019 22:58
16 kwietnia 2019 07:45

dokladniej: z cierniami z tej Korony.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 07:36
16 kwietnia 2019 07:51

14.4.2019    Pan Prezydent na pejsbuku:

Postanowiliśmy zamienić gniew w rozwiązanie. Dziękuję za zaangażowanie się w #Grandébat. Przez kilka miesięcy wymienialiście się, a my słuchaliśmy was. Jutro wieczorem, odpowiem wam.

Wszystkie następne wpisy odnoszą się do pożaru Notre Dame.

Ostatni zapowiada Wielką Narodową Akcję w znanej Polakom tonacji: "Pomożecie?".

 

Nous avons décidé de transformer les colères en solutions. Merci de vous être engagés dans le . Pendant plusieurs mois, vous avez échangé et nous vous avons écoutés. Demain soir, je vous réponds.

https://twitter.com/EmmanuelMacron/status/1117482922997579777

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 16 kwietnia 2019 00:18
16 kwietnia 2019 07:52

W zasadzie na co żabojadom  ta katedra, bo chyba tylko na urągowisko.

Przecież nikt w Paryżu , poza Polakami, nie uczęszczał tam  na liturgię.

Katedra nie zasługuje, aby odgrywać li tylko  rolę "piramidy egipskiej".

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 08:40

Min Gowin mówi że trzeba pomóc. 

W Polsce też już głos że MY mamy fenomen odbudowy...nową średniowieczną Starówkę warszawską. 

 

Są też głosy że odbudowa potrwa że 100 lat..to z Francji..

.

 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Matka-Scypiona 16 kwietnia 2019 07:41
16 kwietnia 2019 08:42

Nie wiem ...

Oni spalili w ostatnim czasie tyle kościołów że...chyba odbudowa jako wielki przekręt. 

 

Ja bym zostawiła jak jest.

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 08:43

Polityka i formacyjny Dobrej Zmiany - żona notorycznie ogląda TV Info i informacja o Kościele św. Sulpicjusza cichutko przemknęła przez programy informacyjne, a dzisiaj rano sam słyszałem eufemizm TV Info, a zatem DZ, że doszło do aktu kryminalnego, zamiast podać, że w marcu celowo podpalono kościół Saint Sulpice. Info o podpaleniu meczeciku byłoby w każdych wiadomościach z komentarzem miejscowego socjologia o potrzebie tolerancji i ekumenizmu. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Pioter 16 kwietnia 2019 07:29
16 kwietnia 2019 08:44

Na pewno mieli wytyczne co ratować. 

Skarbiec ocalał i wiele przedmiotów było wcześniej wyniesionych z katedry ...dla konwersacji 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 08:43
16 kwietnia 2019 08:45

Przecież to celowa akcja. 

I my to wiemy i od początku tutaj piszemy. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 08:45
16 kwietnia 2019 08:58

Czas próby nadchodzi. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 08:45
16 kwietnia 2019 08:59

To widać, ale pod noszę politykę informacyjną DZ. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 08:59
16 kwietnia 2019 09:01

Premier Morawiecki, Beata Szydło,  min. Gowin....mamy fachowców i POMOŻEMY  w odbudowie 

 

I tak

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tadman 16 kwietnia 2019 08:58
16 kwietnia 2019 09:27

Czas Apokalipsy.

Apogeum nastąpi, gdy dokonają zamachu na Katedrę św. Piotra w Watykanie.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 09:41

Spalili Neofrancuzi katedrę – ruiny odbuduje Neofrancja jako Centrum Spotkani Międzyreligijnych.

Oczywiście zbiórka na centrum ma być powszechna – nierządu w Paryżu na nią nie stać.

Dlaczego mamy wyrażać jakiś żal z tego powodu.

To ci co stos przygotowali i go podpali mają większy problem.

Gdy dana społeczność pozwala by w danym momencie zakrętu historii jej elity niszczyły materialne dziedzictwo przeszłości – jest tylko kwestia czasu kiedy wyrodzono struktura takiej władzy upadnie.

W Rosji bolszewicy zburzyli Хра́м Христа́ Спаси́теля - i nie powstał tam pomnik rad a basen który zasypano a Sobór odbudowano. Upadł bolszewizm pod własny ciężarem.

W Afganistanie – talibowie wysadzili Posągi Buddy w Bamianie w marcu 2001 a jesienią utracili władzę.

Co do symboliki – mamy ostatnio ciąg pewnych znaków w Loreto Bergoglio drwi z wierny gdy chcą pierścień ucałować a w Rzymie to on całuje buty sudańskich delegatów. I to już nawet nie szokuję to budzi tylko wzgardę.

Identycznie jest z spaleniem w Wielki Tydzień katedry Notre Dame – to też nie szokuje i budzi tylko wzgardę wobec całej udawane gry wielkich tego świata jaka to wielka strata.

Ot ci co się na wpół-otwarcie cieszą i triumfują muszą przybierać maskę żałości. François de La Rochefoucauld – mówił - Hipokryzja to hołd składany cnocie przez występek.

Zatem przyjmijmy ten hołd występu i poczekajmy na karę dla niego.

 

Co do kościoła – prawda nas wyzwoli.

Benedykt XVI przygotował esej na szczyt nt. pedofilii w Kościele – jak głos w dyskusji i gdy kard. Pietro Parolina nie ujawnił go szerokiemu gremium biskupów to i tak dotarły słowa eseju do wiernych .

Ukryją prawdę o podpaleniu – nie schowają jak światło pod korcem, już mataczą i zacierają ślady to wystarczy.

Czego więc płaczem i lamentujemy na podpaloną świątynią – żałujmy tych co ogień podkładali i swe dusze zaprzedali w ramach takiego cyrografu.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 16 kwietnia 2019 09:41
16 kwietnia 2019 09:44

Macron niedawno..kilka lat temu ochrzcił się w Notre Dame. 

Mógł chcieć spalić tę katedrę  ?

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 09:50

We Francji słychać już głowy że ponieważ najwięcej było turystów amerykańskich to niech Ameryka płaci za remont. 

 

Nawiasem...tam wchodziło 14 mln turystów rocznie  . 

Więcej niż na wierzę Eiffla 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 09:44
16 kwietnia 2019 09:56

Musiał mu się widocznie ten chrzest nie przyjąć.

Bardziej obstawiam opcję - do awansu w hierarchii ukrytej potrzebny jest akt apostazji więc proforma przyjął chrzest by wiarę porzuci. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 10:29

Nowinki ws. Notre Dame

Jak zwykle bryluje Newsweek, a w nim jak najbardziej supernowocześni wrogowie teorii spiskowych, czyli duo Jarosław Makowski i Kazimierz Bem, a oto tytuł "Pożar katedry Notre Dame i zgliszcza przyzwoitości (tylko) polskiej prawicy".

A we wstępie:

"Pożary kościołów, nawet tak symbolicznych, jak Notre Dame w Paryżu się zdarzają. Ale tylko w Polsce stają się okazją, by religijna prawica pokazała brak współczucia, zaczęła snuć teorie spiskowe i odczuwać moralną wyższość nad laicką Francją. Dzieje się tak zawsze wtedy, gdy umiera rozum i serce, a odradza się zabobon i cynizm. Pożary kościołów nie są niczym nowym. Nie musimy daleko szukać: w 2006 roku spłonął kościół św. Katarzyny w Gdańsku, w 2013 zapalił się kościół św. Wojciecha w Białymstoku, a w roku 2017 katedra w Gorzowie Wielkopolskim. Choć wszystkie trzy kościoły były świątyniami, które w 1945 odebrano ewangelikom siłą i które katolikom podarowali źli komuniści – jakoś dziwnym trafem nikt z prominentnych i wnikliwych umysłów polskiej prawicy nie dostrzegł w tym zdarzeniu wyroku Boga za złamanie - przykładowo - przykazania „Nie kradnij”."

Jest jeszcze fragment w którym duo umoralnia nas, katolików, na siłę.

Znalazłem informację, że "Francuski miliarder Francois-Henri Pinault zobowiązał się do wpłaty 100 milionów euro na odbudowę paryskiej katedry Notre Dame." Ów pan jest mężem gwiazdy z Hollywood Salmy Hayek. Wytyczne i zachęta już są.

Jest jak przypuszczałem, czyli straszny rozgardiasz informacyjny, bo podają, że ocalały relikwie, a nie wiadomo co z organami(sic!). To potencjalna okazja do przechwycenia zabytkowych dzieł i ich brak można złożyć na karb pożaru. Jak pisze Gospodarz to Francuzi zbudowali rynek dzieł sztuki, czyli wytworów nierzadko tylko ją udających, a promowanych przez tzw. krytyków.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 16 kwietnia 2019 09:56
16 kwietnia 2019 10:39

To drugie jak sądzę 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 10:29
16 kwietnia 2019 10:40

Wiesz ...mojego komentarza to nawet parasolnikow nie puści tutaj...

!

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 10:40
16 kwietnia 2019 10:55

Skoro Newsweek zaczyna wychowywać nas, polskich katolików, i mówić co mamy myśleć i czuć po spaleniu Notre Dame to obrazek staje się coraz wyraźniejszy i pedagogika wstydu znowu przypomina mi o skazie mlecznej.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 10:55
16 kwietnia 2019 11:07

Ja nie czuję wstydu w takich okolicznościach. 

Ale ja jestem wzorzec nomen omen z Sevre..asertywności 

:)

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 11:07
16 kwietnia 2019 11:14

Jak już szukamy znaczeń to tym razem nie z katolickiej tradycji przypomnę, że Notre Dame posiada dwie wieże, a WTC też je miało, więc ktoś daje man znaki i to bardzo wyraźne. Lewicowy Guardian o tym wie i wymawia się piekłem.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 11:14
16 kwietnia 2019 11:24

Czary mary po prostu. 

Wypluj to

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 11:24
16 kwietnia 2019 11:29

Wszedłem w buty Saturna, ten co to zawsze o liczbach pisze. Już je wystawiłem za próg, bo pluć u Gospodynie nie wypada.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 11:29
16 kwietnia 2019 11:57

https://tygodnik.tvp.pl/42161281/klub-nocny-warsztat-hotel-co-mozna-zrobic-z-kosciola

 

Zobacz, tu kiedyś były kościoły. 

Nie trzeba palić. Można zdesakralizować. 

 

W Notre Dame to i symbol i rabunek..

..I jak wczoraj mi mówiła znajoma na Skype,  ofiarny stos 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 12:08

https://www.rp.pl/Katastrofy/190419481-Nie-minelo-pol-roku.html

 

Kaplica Matki Boskiej Częstochowskiej ocalała. 

.

 

zaloguj się by móc komentować


syringa @smieciu 16 kwietnia 2019 00:21
16 kwietnia 2019 13:23

BARDZO prosze w tym smutnym czasie nie pisac takich ....(slow kulturalnych mi brak)

Katedry gotyckie to najpiekniejsza rzecz w kulturze i trzeba objechac całą Ile de France  (minimum) aby sie nimi nasycic. GOtyk spiewa ! Jest to cudowna piesn stworzenia dla swego Stworcy

Znam FLorencje etc  sporo jezdzilam po Wloszech-i to jest nieporownywalne jednak

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Pioter 16 kwietnia 2019 07:29
16 kwietnia 2019 13:42

Dziękuję za informację.  

zaloguj się by móc komentować


lchlip @tadman 16 kwietnia 2019 10:29
16 kwietnia 2019 13:58

Newsweeka nie czytałem, ale z twojego cytatu z  tego pisma dowiaduję się, że katedra i kościoły palą się nawet w Polsce.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 16 kwietnia 2019 01:08
16 kwietnia 2019 14:25

Franki mowia o 11 milionach...

...  dzisiaj wszystkie lokalne ZLOBY  MASONSKIE  mowia o odbudowywaniu katedry, bo przynosila ogromne zyski... ale szalu nie widze... nie slysze FstSZasniENtych  do  bUlu  cFelebrytow  francuskich  !!!...

... jak to bylo chocby w przypadku "bolesnej straty"  piosenkarzyny  Hollidey'a  czy  Aznavoura.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Paris 16 kwietnia 2019 14:25
16 kwietnia 2019 14:58

Franki mowia o 11 milionach...

Paris 11 a tadman 13.  Skromna rozbieżność w świecie propagandy pełnym protez.

Omotany onucami polskojęzycznych propagandzistów tadman dopłynie dalej?

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @syringa 16 kwietnia 2019 13:23
16 kwietnia 2019 15:05

http://maryla-sztajer.szkolanawigatorow.pl/kobieta-w-pieknym-miescie-francesca-z-florencji-1

 

Proszę się nie denerwować..kolega Smieciu zna pewnie ten  mój tekst.  To była z jego strony tylko ...prowokacja..

 

Gotyk  JEST  NAJPIEKNIEJSZY 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 13:11
16 kwietnia 2019 15:06

Dzięki.  Zobaczymy co na to Nasza Królowa 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
16 kwietnia 2019 15:13

https://pl.sputniknews.com/swiat/2019041610216242-youtube-notre-dame-spisek-wideo-pozar-sputnik/

 

A tu YT  oznacza nagrania z pożaru jako spisek  :)) trudno się nie uśmiechnąć 

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @smieciu 16 kwietnia 2019 00:21
16 kwietnia 2019 15:21

tę kopułę,

tą kopułą,

etc.

zaloguj się by móc komentować



Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
17 kwietnia 2019 09:18

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/pozar-notre-dame-odnaleziono-relikwiarz-w-ksztalcie-koguta-z-iglicy,928203.html

 

Odnaleziony kogut wienczacy zasłoną iglicę.  W środku są relikwie patronów Paryża. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2019 09:18
17 kwietnia 2019 09:19

Errata...zawaloną iglicę

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2019 09:18
17 kwietnia 2019 09:55

Relikwiarz z iglicy katedry Notre Dame w Paryżu został odnaleziony w zgliszczach świątyni. Wewnątrz spatynowanego repusowanego miedzianego koguta, symbolu zaparcia się św. Piotra, ocalały relikwie patronki Paryża św. Genowefy, patrona Francji św. Dionizego i fragment korony z cierni.

Mieszają informacjami, bo najpierw wyniósł ksiądz-strażak, a potem znaleziono w zgliszczach. Moment pożaru rozciąga się od 18:30 do 18:50. Były jeszcze informacje, że był alarm w czasie mszy, ale uznano go za fałszywy i msza trwała nadal i dopiero później wyprowadzono wiernych.

Realizowany scenariusz dotyczący faktów i godzin przypomina ten z czasów zabójstwa Kennedy'ego i powtórzony przy WTC i w Smoleńsku.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer
17 kwietnia 2019 09:56

A w WTC ocalał paszport zamachowca. ITBBNT

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 17 kwietnia 2019 09:56
17 kwietnia 2019 09:59

Dlatego tu po prostu wklejam kolejne linki bez komentarza. 

Zapisuję dla pamięci, jak zapowiedziałam w notce na górze. Tylko linki dla pamięci 

.

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2019 09:59
17 kwietnia 2019 12:11

Znowu pisze ...,  ten co to zawsze o liczbach pisze.

Zacytuję Springerowski krążownik 'Die Welt'. Według tego cieżkiego kalibru rocznie Notre Dame w Paryżu odwiedzało 'do 14 milionów wiernych i turystów'.

Absurdalna bawełna protez liczbowych.

Tak dla pamięci ;-)

...Kathedrale Notre-Dame in Paris zieht jährlich bis zu 14 Millionen Touristen und Gläubige an...]

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @saturn-9 17 kwietnia 2019 12:11
17 kwietnia 2019 12:19

Dzięki...

Ja tych liczb nie rozumiem ale proszę pisać. Myślę że część czytelników rozumie. 

Tutaj na moim blogu można pisać wszystko. Poza niegrzecznoscią do mnie...bo za to banuję:)

.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @tadman 17 kwietnia 2019 09:55
17 kwietnia 2019 12:39

Ksiądz-strażak wyniósł koronę cierniową i inne relikwie ze skarbca i z katedry. Relikwiarz z iglicy był na czubku tej zawalonej wieży więc raczej nikt by się tam nie dostał, strażacy go znaleźli jak weszli do środka po pożarze. Nie mieszajmy ;)

zaloguj się by móc komentować

onyx @Pioter 16 kwietnia 2019 07:29
17 kwietnia 2019 12:44

Strażacy z grubsza ratują to co się da uratować i pilnują by ogień nie przenosił sie na inne obiekty. Nie leją wody w ogień gdy widzą/wiedzą że to nie ma sensu. A tam było jak na wulkanie.

zaloguj się by móc komentować

syringa @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 18:58
17 kwietnia 2019 13:40

...tak jak Calun Turynski -gdy Kaplica plonela bo obok byla "gala" (masonska) i "się zaprószyło"

Juz kiedys pisalam -najwieksze relikwie sa niezniszczalne.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @syringa 17 kwietnia 2019 13:40
17 kwietnia 2019 13:53

Tak mi mówi moja wiedza historyczna. Może jednak o czymś nie wiem. 

Myślę że z tymi relikwiami jest tyle ludzkich serc że mogą zginąć tylko z ludzkim sercem..

Ono choruje..cóż 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @onyx 17 kwietnia 2019 12:44
17 kwietnia 2019 13:54

Wydaje się że jedno to intencje władców A drugie to ludzkie zachowania 

.

 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
17 kwietnia 2019 18:38

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/the-times-palac-westminsterski-narazony-na-ryzyko-jak-notre-dame,928323.html

 

Uderz w stół A...Brytyjczycy się odzywają..trudno mi się nie rozesmiać..mimo wszystko  :)

.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2019 14:13
17 kwietnia 2019 22:22

O la la  !!!

No to z zachwytu padnijmy na kolana  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2019 18:38
17 kwietnia 2019 22:23

Tak...

... kolejne struganie  ZEROWISKA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 17 kwietnia 2019 22:22
17 kwietnia 2019 23:25

Prawda ze ładnie  . :))

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 17 kwietnia 2019 22:23
17 kwietnia 2019 23:26

Myślę że coś więcej,  ale analiza Brytyjczyków to specjalność Gabriela...

.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2019 23:26
17 kwietnia 2019 23:37

A to jest pewne, ze "cos wiecej"...

... i niebawem sie dowiemy co te grajcary polityczno-merdialne wystrugaly...  USTAWKA i nic wiecej... tu katedra "sie pali"... tu junior Morawiecki leci do Ameryki... tu sie "struga" Frontex...  tu sie brexit przedluza...

...  same  USTAWKI do strugania  CHAOSU wiekszego niz jest - az oczy szczypia od patrzenia i uszy wiedna  od sluchaniaich tych ich  debilizmow  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 17 kwietnia 2019 23:37
17 kwietnia 2019 23:50

Chyba u Gabriela padła uwaga o parcelacji Francji. Tzn że Anglia upomni się o swoje historyczne ziemie na kontynencie. Na ile rozumiem ...akurat katolickie...mogą się chcieć przyłączyć w nadziei ucieczki od muzułmańskiej Francji  ? . Nie znam tamtego myślenia 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
18 kwietnia 2019 00:03

https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-to-robot-uratowal-oltarz-w-plonacej-katedrze-notre-dame,nId,2942984

Gdy żywi strażacy wycofali się z katedry zaczął pracować robot. To maszyna ocaliła ołtarz. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 17 kwietnia 2019 23:50
18 kwietnia 2019 00:13

Napisze niezbyt wiele...

... bo w sumie bardzo krotko bylam we Francji... niemniej jednak jakies zdanie moge miec - czy mam racje czy nie - to dopiero sie okaze, ale musze przyznac, ze podczas moich podrozy po Bretanii spotykalam Bretonczykow, ktorych "lacznosc" z Francja byla naprawde  mierna... oni te odrebnosc - mniejsza czy wieksza - jednak maja, a dzisiaj po tych wszystkich ekscesach we Francji moze nawet i wieksza... ale czy oni maja taka "swiadomosc historyczna" jak Pan Gabriel - to jednak watpie...

... to jest jakis rodzaj nostalgi za tym co bylo... folklor, taniec, muzyka... bardzo to plytkie, bardzo... wiekszosc Bretonczykow nie zna jezyka bretonskiego, wiec o czym tu mowic... najwieksza dla nich dzis korzysc - to to, ze za korzystanie z autostrad nie musza placic, i tyle.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 18 kwietnia 2019 00:13
18 kwietnia 2019 09:10

Dzięki za tę informację  kochana Paryzanko.

 

Dobrych spokojnych Świąt..:)

Bo już nie będzie okazji złożyć życzeń. 

Pozdrawiam serdecznie.

.

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @Maryla-Sztajer 18 kwietnia 2019 09:10
18 kwietnia 2019 22:19

Wzajemnie, Pani Marylko...

... dobrych, bozych swiat Wielkiejnocy i wielu lask od zmartwychwstalego Pana Jezusa Chrystusa,  przede wszystkim zdrowia dla Pani i Jej Rodziny... a dla Pani i wiekowego Taty serdeczne calusy ode mnie,

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 18 kwietnia 2019 12:50
18 kwietnia 2019 22:38

Dziekuje bardzo, Tadman'ku, za przepiekny link...

... aczkolwiek przerazajacy.  Widzialam kilka razy sztorm w Bretanii... jest to zywiol nieprzecietnie straszny  !!!   Chyba wlasnie dlatego nie przepadam za morzem.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 18 kwietnia 2019 22:38
18 kwietnia 2019 22:48

To muzyka z " Helikopter w ogniu".

Ta fala na filmiku bardzo adekwatna do sytuacji. 

Trzymaj się Kochanie ..pogadamy później bo ledwie żyję. 

Zrobiłam mazurek orzechowy..,hm..

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 18 kwietnia 2019 22:48
18 kwietnia 2019 23:25

Trzymam sie, Pani Marylko...

... dziekuje za informacje nt. linku od sympatycznego Tadman'ka...

... u mnie swieta beda bardzo zwyczajne i bez zadnych ekscesow kulinarnych - siostra w poniedzialek w czasie kiedy zaczela plonac katedra zlamala lewa reke w nadgarstku... no i wszystkie plany troche sie posypaly, ale w sumie to - nie ma tego zlego coby na dobre nie wyszlo...

... gratuluje mazurka - to jednak wyzwanie... i jak najbardziej "pogadamy" w swieta.  Dobranoc,

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 18 kwietnia 2019 23:25
18 kwietnia 2019 23:31

To idę bo na oczy nie widzę 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Paris 18 kwietnia 2019 22:38
19 kwietnia 2019 00:40

Widzisz Paris, jeśli jesteśmy przewidujący to możemy jakoś żyć, względnie okiełznać żywioł/żywioły, ale jeśli wda się siła inna to marny nasz los.

Maryla chyba miała na myśli to co dzieje się w naszych sercach.

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 19 kwietnia 2019 00:40
19 kwietnia 2019 10:06

Dzisiaj lepszy pomysł z wewnętrznym zawołaniem: Skała stoi!

zaloguj się by móc komentować


Paris @tadman 19 kwietnia 2019 00:40
19 kwietnia 2019 22:23

Ladnie i madrze to napisales...

... "jesli jestesmy przewidujacy to mozemy jakos zyc"... a ten "leszczynowy uniwersytet", to przecenne miejsce  bardzo w tym przewidywaniu pomaga.

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @Maryla-Sztajer 19 kwietnia 2019 11:35
19 kwietnia 2019 22:27

Juz sobie jaja robia ze spalenia katedry...

... we francuskim telewizorze... tak wiec sadze, ze wysyp "pomyslow" dopiero przed nami  !!!

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 19 kwietnia 2019 22:27
19 kwietnia 2019 22:35

https://m.youtube.com/watch?v=Rx_fHnIAfQA

 

To dzwony Notre Dame. 

Dobrze że nie rozumiem ich awantur

Smutno mi i tyle 

.

 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
19 kwietnia 2019 22:59

https://m.youtube.com/watch?v=znfzApozMi0

 

Tu rozmowa z kimś z UNESCO. I trochę uroczystości w katedrze przed pożarem 

.

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @Maryla-Sztajer 20 kwietnia 2019 20:54
21 kwietnia 2019 15:15

Nie ma sie co dziwic...

... to bardzo logiczne myslenie - ZK sprzeciwiaja sie finansowaniu tej "odbudowy"  przez ten Macron'owy rzad.  Skoro "slup Rotszylda" nie ma kasy na zabezpieczenie roszczen protestujacych, to niby skad maja byc pieniadze na "odbudowe" katedry... oni doskonale wiedza jaka jest sytuacja w Polsce, Rumunii albo i w innych krajach kolonialnych, oni znaja ten "modus operandi" i zwyczajnie czerwonemu Macron'owi  NIE  WIERZA... i na dodatek mu nie uwierza  !!!

Wczoraj - niestety - pomimo Wielkiej Soboty w Paryzu i Tuluzie byly duze zadymy - elegancko piszac.  W telewizorze wygladalo to naprawde nieciekawie...

... a dzis podczas kazania nasz proboszcz nawiazal do tego "pozaru" i powiedzial, ze jedna Francuzka zamiescila na YT filmik, gdzie wsrod plomieni trawiacych katedre widoczna byla twarz  Pana Jezusa.  Mozna to roznie interpretowac, ale ja wierze, ze mogla zobaczyc twarz Zbawiciela.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 21 kwietnia 2019 15:15
21 kwietnia 2019 16:33

https://www.rp.pl/Polityka/190419279-Macron-chce-walczyc-z-elitami-Proponuje-zamkniecie-ENA.html

 

Dałam ten link wczoraj tu u kogoś innego ale niech będzie i u mnie. 

Właśnie nie wiem jakie mi wnioski wynikną z sytuacji francuskiej. 

Dziś przez płot słyszałam rozmowę prawie serio...choć niby hi hi...

Ktoś rozważał czy przejść na judaizm czy Islam..

.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer
21 kwietnia 2019 18:24

Coz...

... na te masonska, zdegenerowana ENA kres przychodzi... chyba zaczyna do swiadomosci Frankow docierac jaka  ZMIJE wyhodowali sobie przez te ostatnie, prawie 75 lat w kompletnym zaklamaniu historycznym i w jakim CIEMNOGRODZIE przychodzilo im i jeszcze przyjdzie zyc.  Przez to wlasnie  ta "elitarna uczelnia" jest juz calkowicie  zdegradowana... wystarczy zapoznac sie z "nazwiskami wielkich politykow" i nie tylko politykow, ktorzy ukonczyli te masonska jaczejke... tak czy owak dzieci Hollande'owe, Sarkozy'owe i innego pomiotu masonskiego tez maja ukonczona te "prestizowa, masonska wylegarnie" kompletnie  zdegenerowanej, zdemoralizowanej i wykolejonej moralnie elity... przypomnijmy sobie tylko ostatnie ekscesy bylego juz "prezydenta" Francji Hollande'a na motorku... nie wspomne juz o odlecialym i tepym intelektualnie  nieuku Macron'ie... 

... tym samym same Franki juz sa pewne, ze dopoki tego "slupa rotszyldowego" nie zwala ze stolca z ta jego zonka - tez rotszyldowa... a do tego wystruganego przez rotszyldowego Hollande - to los ich niewesoly i zmianie nie ulegnie. 

Jak "narod francuski" te zmiane osiagnie - to juz "slodki problem" narodu francuskiego, a nie nasz... my sie od tego trzymajmy jak najdalej  !!!   Mamy  SWOJE  PROBLEMY  do  pilnego  rozwiazania  !!!

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 21 kwietnia 2019 18:24
21 kwietnia 2019 18:43

https://www.rp.pl/Plus-Minus/304189943-Chantal-Delsol-Macron-nie-bedzie-sie-modlil.html

Tutaj jest rozmowa z panią Delsol która tak właśnie uważa. 

Nigdy nawet turystycznie nie byłam we Francji. Jakoś mnie odpychało..Gdy koleżanka koniecznie chciała mnie zabrać. Chyba przez obraz jaki miałam z literatury tzw wielkich pisarzy  XIX  XX wieku. 

A nasze społeczeństwo ma jednak blade pojęcie o zewnętrznych realiach. Coraz mniej rozmawiam z ludźmi. Nas tutaj dzieli od innych jakiś ogromny dystans. Nie chodzi o znajomość tych czy innych faktów...oni mają jak to nazywam zmiany w mózgu. 

Wczoraj dużo ludzi w kościele. W piątek pełno...Ale mniej niż jeszcze 5 lat temu. Bo udało mi się  ,,z marszu,, usiąść na schodku kaplicy Jana Chrzciciela. Nigdy dawniej to nie było możliwe. 

 

Spotkałam takiego starego człowieka na psim spacerze co mi kiedyś zalecał konserwatystów...teraz np Sputnika...zdziwiony że wiem co to za strona w necie. 

On od dawna kręci głową....że nie nie KK.....bo to schyłkowe. Mogę mu tylko mówić że ja wierzę,  a żyjemy w czasach ostatecznych. Więc..

Cóż 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
21 kwietnia 2019 19:03

Pod blogiem Gabriela był właśnie wspominany abp Lenga. Krąży Jego książka wśród znajomych. Jestem gdzieś tam w kolejce ale mi się nie śpieszy bo przecież wiem jak jest. Niech inni czytają..potem porozmawiamy. 

Mnie moi Ojcowie już z 15 lat temu mówili że pewnie przed nami czas katakumb i męczenników. 

I zwracali potem też uwagę na bp Lengę...że nasi książęta Kościoła nie chcą Go słuchać. 

Dużo bym musiała napisać...I pewnie by mnie  ,,zjedli,, za to...co ma być to będzie 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 21 kwietnia 2019 18:43
21 kwietnia 2019 19:19

Coz...

... Madame Delsol ma absolutna racje.  Macron i "jego ludzie"  NIGDY  nie beda plakac ani po katedrze ND ani po chrzescijanstwie  !!!  To jest wykluczone  !!!

Nadzieje na powrot Frankow do chrzescijanskich korzeni czy katolickich widze bardzo kiepsko... jak juz wczesniej pisalam - po prostu watpie.  Rzeczywiscie miedzy polskim katolicyzmem a francuskim byla zawsze przepasc i bedzie.

Co do Francji - dla mnie - od samego poczatku pobyt i zycie w niej bylo wielkim rozczarowaniem i zawodem... i tak pozostalo do samego konca... Francja... Paryz... nie byly w stanie mnie uwiesc - nie potrafie tego wytlumaczyc, ale tak bylo i tak juz zostanie do smierci.  Dzis tez - po tym co widzialam i wiem - nie mam juz ochoty na zwiedzanie innych zakatkow i krajow... bo prawdopodobnie bylby to kolejny zawod...

... a co do Frankow - to swietnie Pani to ujela... oni rzeczywiscie "maja zmiany w mozgu",  zmiany te sa trudno akceptowalne dla nas Polakow... ja dosyc szybko zaczelam od Frankow stronic i tak mialo wielu Polakow i nie tylko Polakow... dlugo by pisac.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 21 kwietnia 2019 19:03
21 kwietnia 2019 19:33

Tak, Pani Marylko...

... co ma byc to bedzie... nam pozostaje tylko starac sie jak  najlepiej zyc z przykazaniami bozymi, swiadczyc swoim zyciem i przykladem na tyle ile mozemy, glosno mowic i przeciwstawiac sie zlu...

... bo naprawde nie znamy dnia i godziny kiedy staniemy przed Obliczem Pana.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 21 kwietnia 2019 19:33
21 kwietnia 2019 19:44

Dziś jeszcze ataki bombowe na Sri Lanka. 

Tyle nadziei że gdzieś na dalekim wschodzie Kościół ma się odrodzić i...tutaj na SN było o tym.

Nie wiem ale tam chyba też pilnują żeby nie. 

W końcu żyję tu i za ,,tu,, jakoś odpowiadam. 

Idę czasem polem z psem. Dawnej było można dalej. Ale wszędzie zabudowane. Coraz krótszy dystans,  za krótki na moje potrzeby chodzenia. 

I to jest chyba obraz sytuacji. No ale i tak trzeba każdego dnia iść 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 21 kwietnia 2019 19:44
21 kwietnia 2019 20:05

Naturalnie, ze pilnuja  !!!

zaloguj się by móc komentować




zaloguj się by móc komentować