-

Maryla-Sztajer : Maryla-Sztajer

Chiński scoring obywatelski. Poligon.

Pisałam już o demonicznym algorytmie wcześniej, ale jest okazja by wrócić do ulubionego tematu :))

http://maryla-sztajer.szkolanawigatorow.pl/odlot-na-algorytmicznej-miotle-straty-w-cywilach

Jak wiemy Komunistyczna Partia Chin była po okresie maoistowskim zmuszona do zmiany sposobów gospodarowania. Bynajmniej nie wypuszczając steru z rąk. 

Mam taką książkę Johna Gittings'a : Historia współczesnych Chin. Od Mao do gospodarki rynkowej. Wydał ją krakowski UJ.

Nie chcę się znęcać nad ową gospodarką rynkową. Niech im będzie. 

Rząd w Pekinie zakłada stworzenie do 2020 roku skoordynowanego systemu oceny obywateli. Na razie są to przymiarki pośrednio przez scoring kredytowy.  Ta forma jest znana na zachodzie i daje różne dość efekty.

Dam niżej kilka linków do fachowych tekstów, bo temat pewnie dla wielu czytelników jest nowy.  Operowanie na Big Data jest jak pisałam w innej notce, obarczone możliwością wpuszczenia się w maliny przez "operatora". Nie mniej zarządzanie wielkimi grupami, wręcz całymi społeczeństwami stale jednak kusi. 

Chiny jako poligon na którym scoring kredytowy może przejść w obywatelski są obszarem wymarzonym. 

Albowiem społeczeństwo zostało gruntownie przeorane przez rewolucję kulturalną Mao. Zniszczono historyczne zasoby materialne, cywilizacyjne w niewyobrazalnej dla nas skali. Choć my straciliśmy wiele, to często poprzez zabór. Nasze skarby gdzieś tam w świecie są. 

W Chinach buduje się społeczeństwo konsumentów doskonałych. Ludność po maoistowskiej tresurze "czarnych list" nie widzi teraz nic nowego. Poza nowoczesną technologią. W Szanghaju jest miejska aplikacja którą można samemu ściągnąć na telefon aby uzyskać ocenę swoich zachowań. Są też pozytywne "czerwone listy" :))

.

Oczywiście znaczna część społeczeństwa żyje na głębokiej prowincji, pozbawiona dostępu do tych cudów techniki. Myślę jednak, że i dla tych zapoźnionych cywilizacyjnie władza znajdzie jakieś. .....zastosowanie. ...

.

http://maryla-sztajer.szkolanawigatorow.pl/III  - tutaj notka - jak to zrobiono w Ameryce. 

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Scoring_kredytowy  - tutaj wyjściowy scoring kredytowy. 

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Scoring_fraudowy   - tutaj scoring fraudowy - "obronny"

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Rozkład_Benforda   - i Rozkład Benforda - czyli "a kuku"...

.

 

 



tagi:

Maryla-Sztajer
9 stycznia 2019 15:00
56     2091    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

DYNAQ @Maryla-Sztajer
9 stycznia 2019 16:36

Rozkład Benforda wprawił mnie w zdumienie... coś jest,a nikt nie wie dlaczego.Coś jak miejsca zerowe dzety Riemanna.

zaloguj się by móc komentować

Caine @Maryla-Sztajer
9 stycznia 2019 16:42

Przepraszam za nieprzetłumaczony obrazek, ale WSJ tak zobrazował system chińskiego scoringu kilka lat temu:

 

[IMG]http://i64.tinypic.com/hx2jhs.jpg[/IMG]

zaloguj się by móc komentować


parasolnikov @Maryla-Sztajer
9 stycznia 2019 17:12

Przepraszam, ale napiszę wprost "srutu tutu" . Mao przeorał "historyczne zasoby materialne, cywilizacyjne" a wcześniej jak brytole rządzili to zasoby materialne i cywilizacyjne kwitły tak? 

I dla kogo te Chiny mają być poligonem? 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @parasolnikov 9 stycznia 2019 17:12
9 stycznia 2019 17:20

https://histmag.org/Nie-ufac-nikomu-rewolucja-kulturalna-w-Chinach-17266

Na razie polecam jakąś lekturę. Są inne  na pewno Pan sobie znajdzie. 

Przyjdzie może czas, że na własnej skórze będzie Pan testował różnicę. 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Caine 9 stycznia 2019 16:43
9 stycznia 2019 17:21

Sorry..mi na tablecie się nie otwiera 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @DYNAQ 9 stycznia 2019 16:36
9 stycznia 2019 17:22

Prawda ! Dlatego te 2 końcowe linki wyciągnęłam z ogólnej definicji. ...

:)

 

zaloguj się by móc komentować


parasolnikov @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 17:28
9 stycznia 2019 17:36

Proszę Pani ja wiem kto to jest Mao. Ale musimy rozmawiać poważnie i uwzględnić ponad sto lat ekstensywnej ekploatacji Chin przez zachód. Może opiszę Pani eksterytorialne prawa dla cudzoziemców w chinach po wojnach opiumowych i dobrobyt jaki po tym nastał? Albo jak to tam było pod okupacją japończyków? 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @parasolnikov 9 stycznia 2019 17:36
9 stycznia 2019 17:43

Proszę  Pana,  nie piszę tekstów na zamówienie z racji ze posługuję się tabletem z braku od kilku miesięcy komputera. No i z powodu głębokiej dysfunkcji wzroku. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @parasolnikov 9 stycznia 2019 17:12
9 stycznia 2019 18:22

Wcześniej,  za okupacji zachodniej czy japońskiej zasoby cywilizacyjne nie kwitły, ale dopiero za rewolucji kulturalnej brygady robotniczo-studenckie niszczyły wszystko co "wyglądało na stare", rewidowały domy w poszukiwaniu starych ksiażek, itd. Wprowadzono przymusowo nowe pismo tzw uproszczone, by w miarę upływu czasu prawie nikt nie potrafił przeczytać dawnych tekstów (ani tekstów napisanych w Singapurze, na Tajwanie i w Hongkongu, gdzie zachowano pismo tradycyjne).

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @chlor 9 stycznia 2019 18:22
9 stycznia 2019 18:44

Ok, ale pamiętajmy, że okupacja zachodnia była preludium do Mao, on nie pojawił się znikąd.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Kuldahrus 9 stycznia 2019 18:44
9 stycznia 2019 19:06

Oczywiście. To że Mao był ich własny, ze tak powiem,  ma do dziś ogromne znaczenie. Chińczycy bo po prostu czczą. Jako kogoś kto ich wyratowałx ciężkiej opresji. .Był dawniej na s24 taki tekst o świętym chińskim. To właśnie Mao w ich oczach. 

Dla nas to może paradoks. Dlatego wszystko co zrobił blednie w zderzeniu z czynami obcych. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @chlor 9 stycznia 2019 18:22
9 stycznia 2019 19:08

Wyżej napisałam o paradoksie Mao. Ponieważ jego  ,,bandy,, przekroczyły wszelką miarę 

.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 19:08
9 stycznia 2019 19:19

Nawet gorzej. W czasach gdy cieszyliśmy się z obalenia Gomułki, w Chinach z głodu pojawiło się ludożerstwo. Czyli nie tak dawno.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @chlor 9 stycznia 2019 19:19
9 stycznia 2019 19:29

Moja absolutnie prywatna teoria jedt taka  : teraz jest tam pokolenie jedynaków. Rozmieszczonych przez 4 dziadków i cięcie...wójków.....

Oni mają za cel zachodni poziom życia. .

Wiedzą jednak ze są jako Chińczycy po prostu lepsi od reszty świata. ..Zbrodnie Mao ..trochę ich rodzice za bardzo nie uswiadamiali.. bo yo przychodzi ludzkie pojęcie. .

...A właśnie przez to ze ,,najlepsze  ,, dla nich to technika,  technologie. ..bo tych świadectw materialnych,domowych brak...były wydzierane dosłownie z domostw. .

Oni mogą się oprzeć tulko na aktualnej sile państwa. I szkoła konsekwentnie uczy czczą dla Mao. 

Tak mają.  Dlatego się podporzadkują

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 19:29
9 stycznia 2019 19:30

Rozpieszczonych ..Sorry...już wieczór  I źle piszę 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer
9 stycznia 2019 20:32

Nie wiem dlaczego zapominają Państwo w przypadku Chin o historii Państwa Środka.

Czy to nie tam po epoce wojujących królestw pierwszy cesarz wprowadza w życie teorii legistów i niszczy dorobek przeszłości. Czy Mandżurowie z ostatniej dynastii nie narzucają reguły stroju a nawet upokarzający warkocz jak znak triumfu dynastii. Mao narzuca swój kod ubioru i w praktyce modyfikację dorobku legistów.

Po co była rewolucja kulturowa to już opisał Standford – po dziesięcioleciach wojen -centralizuje się państwo.

Po co dziś biurokracja konfucjańska wdraża - skoordynowanego systemu oceny obywateli -cel prawie identyczny centralizuje państwo.

Dwór cesarski dziś ma ten sam problem co zawsze gdy dynastia kroczy ścieżką do utraty mandatu nieba – skala korupcji biurokracji prowincjonalnej jest bliska punktu przegięcia.

Chińskie elity bazują na konfucjańskich fundamentach – a to że w nowożytnej dobie są ma on maskę marksizmu nie przeszkadza to biurokracji, jej wrogiem jest katolicyzm [choć raczej był].

… Zniszczono historyczne zasoby materialne, cywilizacyjne w niewyobrazalnej dla nas skali. ..

Handel antykami i ich kolekcjonowanie to stara chińska tradycja – rabowali wszyscy w każdej dynasti nawet w czasach powstanie bokserów „zamorskie świnie”, największy rabunek był po przegranej Czan Kai Szeka - to co wtedy wywieziono na Taiwan to są dopiero zasoby [ile z tego pokazano to inna rzecz]. Co właściwie niszczyli hudwejbini w napadach amoku – kopie czy oryginały -zakładam że to pierwsze [fałszywe antyki to też tradycja]. Legaliści nie spali wszystkich starych ksiąg i tak samo nie dopuszczono w czasach rewolucji do realnych strat.

Skoordynowanego systemu oceny obywateli – to pewna idée fixe dynastii czującej że tracą mandat nieba.

Nie przeczę system będzie uciążliwy dla jego odbiorców – ale to długa tradycja warkocze też przeszkadzały na początku.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 9 stycznia 2019 20:32
9 stycznia 2019 20:45

Miło mi widzieć pański wpis :)

Krótko ..Tak i nie..

Wiem ze dużo jedt poza krajem. Tajwan itd..

 

Ale w domach jak się zdaje, prywatnie,  wyczyszczono bardzo starannie. .

Oczywiście pisałam skróty myślowe w nadziei ze komentatorzy dodadzą.  To nie wykład tulko zaproszenie do rozmowy na temat Chin ;)

.

Natomiast tematem notki jest ta szczególna gotowość Chincxykow do podania się. ..hm...eksperymentowi...

Takiej głębokiej ingerencji w dane prywatne. ..

U nas to możliwe?  W Polsce ..Ale w kulturze zachodu. .?

?

 

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Maryla-Sztajer
9 stycznia 2019 21:03

Korzenie chińskiej rewolucji są z pewnością bardzo ciekawe. Wydaje mi się też że ludzie tutaj nie doceniają jak dopracowane zostały różne socjo i psychosztuczki w czasie XIXw. Od czasu do czasu gdzieś tam jest mowa o tym o uboczu różnych spraw a kto wie ile drzwi byśmy nie otworzyli znając historię, która stworzyła Tavistock.

W każdym razie o ile samo powstanie komunistycznej partii Chin mogło mieć różne w miarę naturalne przyczyny (choć oczywiście także agenturalnej natury) to raczej nie zrobiłaby ona wielkiej kariery gdyby w odpowiednim momencie nie dostała należytego wsparcia. I choć Chiny wydają się być takie odległe i obce a i Mao jak się wydaje nie wyściubił poza nie nosa to już szereg jego najbliższych ludzi, potem zajmujących także najwyższe stanowiska w partii, ma całkiem porządne staże w Europie. Nie mam pojęcia jakie szkolenia ci ludzie przeszli, w każdym razie obracali się w różnych środowiskach rewolucyjnych. Polecam pod tym względem polską wikipedię, która ma (to było jakiś czas temu kiedy czytałem) raczej obszerne biografie i informacje na temat tych partyjnych bonzów szkolonych w Europie. Bywalcy szkoły nawigatorów zapewne natkną się na jakieś ciekawe nazwiska i tropy. Mi w każdym razie wystarczyło to że w istocie poza Mao, prawie cały zarząd tej partii miał swój zachodnioeuropejski staż bojowy.

Los tej partii wiele razy wisiał na włosku. Kluczowe zdarzenia miały miejsce po II WŚ kiedy doszło do starcia z Kuomintangiem. Siły były dość wyrównane więc różne zewnętrzne wsparcie mogło mieć znaczenie decydujące. Zwłaszcza to udzielane przez Amerykanów, zwycięzców II WŚ. Którzy po cichu wsparli nie Kuomintang a Komunistów. Jak można wnioskować z wikipedii. Amerykanie wyznaczali na osoby decyzyjne w regionie ludzi sympatyzujących z komunistami, podejmowali decyzje sprzyjące komunistom. Wiki oczywiście jest oszczędne w tym temacie ale wymowa faktów jest jasna. Reszty można się domyślić. Czyli tego że prawda, jak zwykle, jest mało znana i brutalna.

Tylko że skoro Amerykanie udzielili decydującego wsparcia to znaczy że tego chcieli. Że wiedzieli że z Kominstami się kiedyś dogadają. No i dogadali się. Właściwie tak jakoś bez trudu. D. Rockefeller i Kissinger dogadali się na tyle skutecznie że właściwie stworzyli nowe Chiny. Które dostały OGROMNEGO amerykańskiego wsparcia w czasie lat 80 -tych. Ha, ha. Tak to Reagan i spółka walczyły z komunizmem.

Mógłbym napisać może ździebko więcej na temat gospodarczej „pomocy” jakiej Amerykanie udzielili Chinom ale być może nie to jest najważniejsze. Ale ta kosmiczna umiejętność wpływania na ludzi wydawało się całkiem obcych, całkiem stamtąd i mających podobno zupełnie inne cele i idee. Ludzie patrzą na takiego Xi i wydaje im się że widzą takiego nowoczesnego Stalina. O wiele lepszego technicznie. Trwardszego ideologicznie. Potężniejszego wojskowo.

Tylko że ... To właśnie tylko Stalin jest. Który zawsze grał jak mu kazano. Choć ludziom wydawał się być panem życia i śmierci. A kiedy, późno, po II WŚ próbował zagrać na swoją melodię to jego gra się skończyła. A my zostajemy z tym pytaniem: jak oni to robią? Jak sprawiają że ci odlegli ludzie grają w takt muzyki, którą im ktoś przygrywa.

Social Credit to naprawdę narzędzie ostateczne. Trudno stwierdzić co z niego wyniknie. Zwłaszcza gdy w Chinach dojdzie do gospodarczego załamania. To będzie prawdziwie kosmicznie widowiskowe, kiedy dojdzie do fantastycznego zderzenia wirtualnego świata cyfrowego systemu ocen z brutalną rzeczywistością zwykłego życia. Każdy będzie mieć tam okazję podjąć decyzje drastyczne...

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @smieciu 9 stycznia 2019 21:03
9 stycznia 2019 21:18

No więc można w Wiki.

Ja mam tę książkę o której wspomniałam w tekście,  papierową. 

Może ktoś się jeszcze odniesie do historii. .ciekawe ..A nie moja specjalność. 

.

Natomiast  ,,mój,, temat to formatowanie cyfrowe społeczeństwa. 

Tam rośnie bańka budowlana. .I o tym jak pękła bańka kredytowa w USA pisałam w linkowanej notce ..Pan ją czytał. 

W Chinach też pęknie   bo musi. Tam burzą i budują. .W koło Macieju. .na kredyt. 

A Chińczycy konsumuje na potęgę. Właśnie podliczono turystycznie 2018 ...Oni pobili wszystkich w podróżach zagranicznych. 

Jak napisałam. .hodują konsumenta doskonałego. Który sam się pcha do oceny. Przy wielu pytaniach o prywatność. ..Ale chcąc  konsumowac musi się wykazać. ..że jest OK.

 

.

I jest ta masa ..wykluczonych. ..ludzie pracujący jak u nas za okupacji w obozach..

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
9 stycznia 2019 21:24

https://m.bankier.pl/chiny

Gdyby ktoś chciał szerzej o gospodarce  tu jedt zestawartykułów 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 20:45
9 stycznia 2019 21:57

Grabież rzeczy wartościowych trwała przez cały okres wojny domowej od 1911 do 1948 – epoka war lordów, co się więc po domach mogło się  uchować do rewolucji kulturalnej. Nie mówimy tutaj o domach członków klik militarystów [to się chyba tak w historiografii marksistowskiej nazywa lokalne gangi] – ich dobra partnerzy z triad zawsze pomagali transferować na czas .

Co do … szczególnej gotowość Chińczyków do podania się. ..eksperymentowi. Takiej głębokiej ingerencji w dane prywatne...

Kontrola mas chiński przez biurokrację konfucjańską – jest elementem trwałym w każdej dynastii, może tylko dziś technika jest bardziej rozwinięta.

To nie ludy Han chcą i godzą się na kolejny wybryk neolegistów w ramach nowego systemu to jest na nich wymuszone.

Obecni władcy [nawet w szatach KPCH] zakazanego miasta – mają problem z rynkiem ideii oraz z etyką i moralnością.

To jest stały element konfucjanizmu – biurokracja nowych dynastii wraz z jej rozkwitem upada od strony etycznej i nie pomogą piękne esej pisane w czasach egzaminów. Przekaz etyczny jest martwy – rozdźwięk praktyki z deklarowaną formą

Próba pełnej kontroli szerokich mas cesarstwa – wynika z resursu degradacji etycznej biurokracji w danej dynastii.

Degradacji etycznej obecnie podlega KPCH.

Tutaj wspomnę o tradycji prób chrystianizacji Chin – nestorianie, katolicka ofensywa -pomoc dla resztek Mingów i spór akomadacyjny, czy zatrucie heretyckie - tajpingów czy elit kompradorskich [wpływy sekt protestanckich] a obecnie zwalczanie katolicyzmu.

I poza tematem – Watykan wie jak niebezpieczna i jaką ma moc - misja głoszenia ewangelii w Chinach oraz jak słabnie konfucjańska biurokracja [ to że obecny prezydent nie ustąpił zgodnie ze schematem okresowej wymiany kręgów kierowniczych wynika z faktu że szykowani następcy byli do gruntu zepsuci].

Biedny papa Ratzinger tak bardzo go nam brakuje oraz ludom Han i jego kapłanom z kardynałem Zen na czele.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 9 stycznia 2019 21:57
9 stycznia 2019 22:15

Tak przy okazji. ..Oni na Boże Narodzenie stawiają choinkę. ..bo zachodni styl. Jak biała suknia ślubna. 

Ale to święto  bo to URODZINY  MAO. Które oni istotnie świętują. 

 

Reszta chyba się rozleci,  jak napisałam wyżej. 

Nie ma się nam co cieszyć że świętują. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer
9 stycznia 2019 22:46

Koszty każdej rewolucji trzeba ponieść i patrząc na Francję i Rosję płacą za nią do teraz. W ich przypadku rewolucja nie dość, że zabełtała w głowach to przyczyniła się do powołaej marginalizacji i wymierania. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić co Chińczykom, a w szczególności Chinkom uczyniło wejście państwa do sypialni, żeby nie napisać brutalniej.

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 22:15
9 stycznia 2019 22:47

Dane chyba nie aktualne - właśnie  trwała akcja nie fetowania nawet merkantylnej strony  Bożego  Narodzenie czyli choinek, ozdób itp. - jako sprzeczna z chińską tradycją.  Tu nawet nie chodzi o zachodni styl ale możliwości pytanie po co to jest i dlaczego.

Przytłocznym realnością świat,   chińczykom  wersja komercyjna  Happy Holidays  nie wystarczyła by długo.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 19:29
9 stycznia 2019 22:52

Ale przynajmniej w naukach ścisłych Amerykanie są lepsi...

https://9gag.com/gag/aj898vx

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 9 stycznia 2019 22:47
9 stycznia 2019 23:29

Nie fetowali Bożego Narodzenia tulko urodziny Mao.

Rok temu wszystko było po europejsku. .tzn wystrój. .Z chińską szczyptą tradycji...

Na pewno są tacy co pytają. Przecież to ogrom ludzi. 

Ale oni masowo jeżdżą po świecie turystycznie. Widzę ich stałe jak tylko jadę do Krakowa. .np szlakiem JP2 są bardzo zainteresowani. 

To inni ludzie. .

Ale komercja wielka 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @DYNAQ 9 stycznia 2019 22:52
9 stycznia 2019 23:30

Oni wysyłają dzieci do USA i np Kanady  na studia. .na wakacyjne kursy. .wiedzą ze tam jedt wiedza 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 9 stycznia 2019 22:46
9 stycznia 2019 23:34

Xnscxna przewaga mężczyzn nad kobietami. .demografia z powodu jednego dziecka. 

Dziecko tam to ogromny wydatek, nie spieszą się korzystać z pozwolenia nowego na drugie dziecko 

.

No i to społeczeństwo jedynakow nie utrzyma rodziców. .wali się odwieczne ubezpieczenie emerytalne. .dzieci 

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 23:34
9 stycznia 2019 23:40

Z tego co słyszałem to faceci mają ciężko, bo na nich spada opieka nad rodzicami, a kiedy się żeni to musi wnieść wiano; więc o ile znajdzie kandydatkę to w perspektywie są spore wydatki i chyba nie każdy jest w stanie je ponieść. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @DYNAQ 9 stycznia 2019 22:52
9 stycznia 2019 23:41

Aha...W badaniach poziomu szkolnictwa,  nauki matematyki,  kraje azjatyckie są mocno górą nad Europą 

.

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 23:41
10 stycznia 2019 00:39

Oglądałem dane dotyczące największych uniwersytetów i są dość wysoko jeśli idzie o ilość studentów, jak również studentów zagranicznych. Na jedno miejsce w trakcie egzaminów wstępnych ilość kandydatów dobija prawie setki, więc jest w czym wybierać. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Maryla-Sztajer
10 stycznia 2019 00:46

W naszej TV widziałem film o młodym Chińczyku, który uczył się na fryzjera. Sposób nauki i zakwaterowanie przypomina wojsko, trzeba też ponosić spore koszty np. fantomów do nauki strzyżenia. Fajnie wyglądał egzamin, bo puszczano ich w miasto i musieli znaleźć chętnych do ostrzeżenia. Coś z rewolucji zostało, czyli cel, niezbyt podobają się nam sposoby jego realizacji i nadrzędność kolektywu nad jednostką. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Maryla-Sztajer
10 stycznia 2019 09:08

http://jacek-jarecki.szkolanawigatorow.pl/polska-idealna-ekologiczna-polska-marzen

i chyba jest pewne podobieństwo co do kreowania przyszłości; gettalizacja życia społecznego jest nieunikniona wg obecnie panującej ideologii w postsowieckim bloku; w RP system analizy obywatelskich cech funkcjonuje na poziomie agregacji resortowych baz danych oraz baz danych tzw. samodzielnych resortów, patrząc na sprzeżenie CEPiKu z innymi bazami na kalwiaturach kancelarii komorniczych czy instytucji skarbowych to śmiesznie juz było; automatyczne 'wędrówka' po bazach każdej wyplaty gotowkowej powyżej 14.999,00 zł, rejestr kontaktów 'do instytucjonalnych', itd., itd. - bazy paszportowe, bazy dowodów osobistych, i sprzężenie ogólno systemowe;- podałem kilka dni temu przykład z 2018r.: 'nie może Pan dostać paszportu bo jednostka 03111 zgłosiła sprzeciw...' a co/kto to jest ta jednostka 03111? no comment; większość z nas nie chce wierzyć, że to co nas otacza to już Orwell 03111;- 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer 9 stycznia 2019 23:29
10 stycznia 2019 10:08

To że próbują podmienić znaczenia świąt Urodziny Mao zamiast Narodzenie  i powolnym usawaniem zachodnich elementów dekoracji na rodzime jest normalną socjotechniką.  Co do komercji - wyzysk dołów społecznych był w Chinach powszechny i dzisiejsza twarz kapitalizmu nie wiem czy nie jest bardziej ludzka niż w końcówce dynasti Qing.  Do rewolucji 1911 - ten świat dla społeczeńśtwa  był jednak bardziej poukładany - układ był spruchniały ale jeszcze reguły starego porządku wiele normowały. 

Obecna ekipa ma problem systemowy - olbrzymi problem by  przywróci się resztki reguł z przeszłości przy gwałtownemu rozwarstwieniu [identycznie jest w Rosji na dzis bohaterami muszą być wodzowie białych i czerwonych]  a i one są raczej mało skuteczne z zachodnią inwazją choćby kulturową [np. ograniczne ilości flimów z zachodu, kontrola internetu itd.].

Brak zgody na katolicką ofertę dla społeczeństwa wynika z prostego pragmatyzmu elit sterowniczych -  od XVIII jest on w defensywie ale od połowy XX wieku jego kręgi kierownicze wywiesiły białą flagę. Nie można w walce z wrogiem użyć drogo kupionego  miecza i tarczy  które przy pierwszym starciu pęka.

I rodzi się pytanie komu było by na rękę wstrzymanie  ofensywy tradycjonalisów katolickich, wbrew pozorom nie Pekinowi.   

Cel na dziś osrodków sterowniczych to nawet siłowo budowa fasady neokonfucjanizmu [ w ramch neolegistów]  w społeczeństwie - bo w czasie inwazja białych świń zza morza musi osłabnąć.  I to też jest odniesienie do nowożytnej historii Chin - mimo strat okresu war lordów wypchnięto po 1948 białe świnie z Państwa Środka.     

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @tadman 10 stycznia 2019 00:46
10 stycznia 2019 10:51

Tam nie ma nic za darmo.  Dałeś dobry przykład 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @qwerty 10 stycznia 2019 09:08
10 stycznia 2019 10:52

Tak...wpaśnie mu wkleiłam film Langa z 1927  Metropolia.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 10 stycznia 2019 10:08
10 stycznia 2019 10:57

Moja wiedza o współczesnych Chinach pochodzi po prostu od kogoś tam żyjącego. .

Władza stara się by kształcenie dzieci i młodzieży było ideologicznie spójne. .

Trudno mi wróżyć. .mam za małą wiedzę. 

Na pewno nasze  ,,gadanie,, polskie jest tulko projekcja naszych wyobrażeń i  ,,chcenia, ,..

.

 

zaloguj się by móc komentować


Nieobyty @Maryla-Sztajer 10 stycznia 2019 10:57
10 stycznia 2019 11:14

... Na pewno nasze  ,,gadanie,, polskie jest tulko projekcja naszych wyobrażeń i  ,,chcenia, ,."

Te słowa chyba nie odnośnie moich wypowiedzi, nie uważam że wiele mądrzejsze są analizy z ośrodków i streszczenia ich przez pismaków. 

Jezeli chodzi o słowa "projekcje naszych wyobrażeń" rozumiałbym jako onegdaj powszechną propagandę jak to nam z Pekine się ułoży i jaki to będą biznesy i inwestycje. Tak w skrucie ile lat do Łodzi dochodzi pociąg z Syczanu i ile czasu nie miał co z powrotem zabierać. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 10 stycznia 2019 11:14
10 stycznia 2019 11:48

No właśnie mi chodxi o to polskie gadanie i chciejstwo. ..te ośrodki analiz. .

Nie chcę tu wrzucać nazwisk specjalistów tak zwanych, którzy dominują w publikatorach. .

 

My tutaj to sobie oglądamy chyba  Z właściwą skromnością. .tak ze raczej jesteśmy mądrzejsi od nich o tę świadomość :)

Bardzo się cieszę z możliwości rozmowy z Panem :)

.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @tadman 9 stycznia 2019 23:40
10 stycznia 2019 11:55

Dlatego mają największą armię.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Nieobyty 10 stycznia 2019 10:08
10 stycznia 2019 11:59

Katolicyzm, z punktu widzenia elit sterowniczych jest ofertą bezsensowną. I zawsze był, tak naprawdę, aczkolwiek przez dłuższy czas nic lepszego nie było pod ręką, więc się go odpowiednio dopasowało i obsadziło swoimi. Dziś już takiej potrzeby nie ma. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Grzeralts 10 stycznia 2019 11:59
10 stycznia 2019 12:05

Doklafnie tak.. budowano też reprezentacyjne meczety...

Chyba możemy się tylko przyglądać. .?

.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Grzeralts 10 stycznia 2019 11:59
10 stycznia 2019 16:09

Inaczej to ujmę –  Katolicyzm, z pewnych punktów potrzeb sterowniczych jest nie tyle ofertą bezsensowną co bardzo kosztowną i pracochłonną.

Wymaga on stałej pracy formacyjnej z wszystkim warstwa społeczność [wbrew ich naturalnym skłonnością do oporu choćby z lenistwa czy czynnikom zewnętrznym -obcym agresjom kulturowym i innym].

Kolejny problem to kwestia stanu orientacji duchowieństwa na kościół powszechny i jego centralę a nie lokalne potrzeby. Tak hierarchia meksykańska załatwiła Cristiade a hiszpańska Franko – w Polsce się nie udało i dlatego Prymas ma tytuł Tysiąclecia.

Czy ten system nie miał zalet, przykłady oporu wobec niszczenia katolicyzmu – wskazują jak potrafił przerosnąć społeczeństwo i dąć mu energię.

Wracając do Chin – a właściwie krajów Azji gdzie obecna jest cywilizacja konfucjańska [np. Japonia, Wietnam, Korea] ten przyjęty rodzimy model sterowania społeczeństwem dziś jest też nieefektywny.

Wynika to min. z faktu braku doświadczenia historycznego w konfrontacji z innymi modelami o podobnym stopniu rozwoju. Okres ostatnich 200 lat dominacji zachodu nie dał programu zmian w stylu programu kontrreformacji. Jedyna marna pociechą to że agresywne modele oparte na herezji protestanckiej i jej mutacje też są w stanie rozkładu.

Zresztą Chińczycy już w XIX wieku interesowali się kwestią upadku i reform np. Kang Youwei z czasów reformy 100 dniu i jego ocena upadku I Rzeczypospolitej.

Choć po latach jego diagnoza chyba jest nie trafiona – reformy Meji nie uchroniły przyszłości Japończyków – w sensie substancji kulturowej w ostatnich 150 latach Polacy jednak w tym obszarze są w lepszej kondycji.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 10 stycznia 2019 16:09
10 stycznia 2019 16:46

To jest sedno moich zainteresowań.  Społeczeństwa mające  ,,wielkie systemy,,  religijne lub/i religijne  długo były dzięki nim sterowalne. ..budowano cywilizacje takie czy inne.

Gdy zaczęto na globalną skalę burzyć wszystko,  wygląda to w każdym punkcie globu jak. .opętanie szatańskie . Mamy globalnie  ,,erę burzenia,,  ...nie budowania 

Ruchy tektoniczne sięgają wszystkich cywilizacji ... jednocześnie. 

Ten  ,,mój,, demoniczny algorytm ma jakoś opanować  ...część. ..reszta ma zginąć? 

.

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Maryla-Sztajer
10 stycznia 2019 17:32

 

1. Matka Boska Cesarzowa Chin w stroju z dynasii Qing obraz autorstwa malarza Gary'ego  Chu Kar Kui.

Znalezione obrazy dla zapytania matka boża cesarzowa chin obraz

 

2. Fragment (zbliżenie) obrazu.

Znalezione obrazy dla zapytania matka boża cesarzowa chin obraz

Po rewolucji kulturalnej w pamięci Chińczyków została: kuchnia chińska i latawce. Jak również bajki chińskie. Dorobek materialny wyjechał na Tajwan, do Singapuru, na Macao i do Hong Kongu i w parę innych miejsc wraz  z bogatymi Chińczykami.

PS. Zhou En Lai "wieczny premier ( 1949-1976) ur. 1898 w rodzinie mandaryńskiej , w latach 1920-1924 kształcił się "w grupie studentów marksistowskich"  we Francji. Ci "studenci chińscy" przypłynęli w liczbie 210 na statku André Lyon do Marsylii. Na pokładzie obok Zhou Enlaia (En Laia) był także student Deng Xiao Ping ( ten co ogarniał gruzowisko po rewolucji kulturalnej) . Ale Deng długo nie studiował.

A Zhou En Lai studiował też w Berlinie  (w 1922), gdzie była centrala Kominternu, z którą miał dobre kontakty. W styczniu 1921 r. "pojechał do Wielkiej Brytanii na Uniwersytet w Edynburgu". Był jakiś "Sino French Institute in Lyon" w 1922.

Na statku do Marsylii był też student Chen Yi - przyszły marszałek Armii ale też w latach 1949-1958 burmistrz Szanghaju a w latach 1958-1972 - minister spraw zagranicznych ChRL .

I tu przechodzimy do "wątków poniekąd polskich" albowiem  na zdjęciu poniżej można zobaczyć  (w środku) niejakiego "Generała Lao" czyli Jacoba Rosenfelda urodzonego we Lwowie w roku 1903, który kształcił się na lekarza we Wiedniu i tam został a po Anszlusie miał być więziony i w Dachau i w Buchenwaldzie. Ale w jakiś skomplikoway sposób odnalazł się był "w Getto w Szanghaju" a w 1941 był już w Narodowej Armii Rewolucyjnej ( w Czwartej Armii)  i uczestniczył w "Marszu na Pekin" w roku 1949, po czym wyjechał do Europy. Był też w Ósmej Armii Drogi, której służył inny "stypendysta" we Francji i Belgii - przyszły marszałek Armii Chińskiej Nie Rohgzhem.

 

zaloguj się by móc komentować

Nieobyty @Maryla-Sztajer 10 stycznia 2019 16:46
10 stycznia 2019 18:09

To parę wrzutek do komentarza.

1. Ostatnio promowana był broszura autor John Bagot Glubb – Cykl życia imperium. Istotna jest w niej pewna myśl – następstwa i jakość pokoleń generują formę w czasie imperium. Jest to element trochę nie doceniany w opisach cywilizacji i ich interakcji. To nie tylko cechy danych cywilizacja kształtują społeczeństwa ale i cykl życiowy struktur [królestw, cesarstw, sułtanatów, republik] w chwili zwarcia z innymi kulturami.

Przypadek Japonii - dlaczego udała się rewolucja Meji i transformacja – dla mnie to wynik tego że stan kupiecki [oligarchia] był na tym etapie że mógł przejąć biurokracje szogunatu. Czyli mimo zapóźnienia były aktywne pokolenia.

Izolowana cywilizacja abisyńska – dzięki pomocy prawosławnej Rosji wygrywa z Włochami – czyli mamy nie epokę burzenia ale zwarcia.

2. Szlaki handlowe potrzebują do ich kontroli herezji - Gospodarz portalu w tym min. sensie opisuje zjawiska z przeszłości. I taki krótki przegląd herezji w wielkich religiach – daje ciekawy pogląd – w przeszłości w mniej więcej podobnym okresie czasowym [kilkanaście lat różnicy w danym stuleciu np. XV czy X ] herezja indukuje się w chrześcijaństwie , islamie , hinduiźmie, jest ona tworzona w jednym miejscu a potem lokowana w innym węźle handlowym.

Za to w XIX wieku pojawił się nurt synkretyzmu Batawska, bahizm itp. - ale się jakość nie przyjął i nie mamy herezji ale nurt odrodzenie poza chrześcijański systemów religijnych. Szlaki morskie nie potrzebują herezji do kontroli portów.

To takie podrzucenie tematu z zarzuconej kwerendy.

3. Co do algorytmu. Ponieważ nie zapisuje źródeł informacji mam problem z ich odszukaniem. Dlaczego o tym wspominam. Dawno dawno temu kiedy klub Ronina tuła się po knajpach a rządził nami namiestnik Berlina – jeden z prelegentów prezentowała swoje opracowanie – wzór na trwałości imperium. Przyjął w nim założenie że imperium musi był tworzone w oparciu o rzekę oraz dopierał inne współczynniki do wzoru. Jego przybliżenie teoretyczne wzoru dawało odbicie w danych historycznych. Podstawowa zależność im bliżej współczesnych czasów tym krótszy czas trwania imperium np. czas trwa Rzymu i III Rzeszy. Ciekawy wynik była dla UE gdzie wzór podawał czas rozpadu około 2020.

Demoniczną algebrę można więc nie opanować ale opisać.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Nieobyty 10 stycznia 2019 18:09
10 stycznia 2019 18:26

Ad3..te rzeki wyszły mi z czytania bardzo dawno temu gdy interesowałam  się kolejnymi cywilizacjami ...jasne że tak wyglądało. 

Ad 2...herezje mamy tutajwykute na blachę. .

Mamy jeszcze element wybraństwa ...judaistyczny.....

...Ale np mesjanizm ..Polska Chrystusem narodów. 

Ad 1....na Japonii się w sumie nie znam. Moi krakowscy Japończycy bardzo zeuropeizowani...nie reprezentatywne chyba. .

.

Świetne zestawienie całe. .:)...thx. .

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @pink-panther 10 stycznia 2019 17:32
10 stycznia 2019 18:28

Bardzo ciekawe są drogi ludzkie,  cóż zrzec na taką zdumiewxjącą biografię. 

 

Módlmy się i nigdy nie ustawajmy 

.

 

zaloguj się by móc komentować


tadman @Maryla-Sztajer 11 stycznia 2019 14:47
11 stycznia 2019 15:04

Pewnie wykradł plany naszego najnowszego smartfona, który miał debiutować na tegorocznym CES w Las Vegas...

Ciekawe, że ani słychu, ani dychu o szpiegach niemieckich, brytyjskich, amerykańskich, czy ukraińskich.

zaloguj się by móc komentować



Maryla-Sztajer @Maryla-Sztajer
14 stycznia 2019 11:09

https://www.cenyrolnicze.pl/wiadomosci/agroekosystem-one-health-wspolne-zdrowie/14683-chinska-transformacja-rolnictwo-i-srodowisko-nieco-inna-perspektywa

 

Zakonczylam notkę ogólnym stwierdzeniem dotyczącym chińskiej prowincji. 

A tu proszę,  mamy tekst najnowszy profesora Tryjanowskiego zawierający bardzo ważne informacje o roli owej prowincji w chińskiej transformacji.

Któryś komentarz wyżej mówi o wręcz ludożerstwie ....Mamy więc w artykule profesora ...ciąg dalszy...

.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować